در انتظار بمب‌ترکانی‌های سریالی ملوانی‌ها

با توجه به اصلاحات انجام شده در قانون سرباز قهرمان ، به نظر می‌رسد که تابستان پُرماجرایی در انتظار ستاره‌های فوتبال ایران است .

بازیکنان شاغل در لیگ برتر فوتبال ایران در صورت درخشش و دعوت به تیم ملی از یک امتیاز مهم برخوردار می‌شدند و آن‌هم تمدید دوره ی معافیت‌شان بود . طبق قانون سرباز قهرمان ، بازیکنان لیگ برتری تا پایان 28 سالگی مجاز به استفاده از قانون معافیت بودند و بازیکنان ملی‌پوش هم می‌توانستند تا پایان 30 سالگی دوره ی خدمت سربازی خود را به تعویق بیندازند و در این بازه ی زمانی تا رسیدن به سن 30 سالگی ، هر 6 ماه شرایط آن‌ها مورد بررسی قرارمی‌گرفت .

مسوولان سازمان نظام‌وظیفه در راستای اصلاح قوانین ، قانون سرباز قهرمان را هم اصلاح کردند و حالا دیگر ملی‌پوش بودن و یا حضور در لیگ برتر ، تضمینی برای معافیت از سربازی نیست و همین مساله باعث شده تا شرایط ویژه‌یی برای ستاره‌های لیگ برتری به‌وجود آید . جالب آن که ملوان بندرانزلی تنها تیم شرکت‌کننده در لیگ برتر است که می‌تواند از بازیکنان سرباز استفاده کند و در صورت تکمیل سهمیه ی ملوان ، تیم‌های لیگ یکی مانند فجرسپاسی شیراز و نیروی زمینی تهران می‌توانند اقدام به جذب بازیکن سرباز کنند .

شوک غیرمنتظره به نورافکن و جلالی

امید نورافکن که توانست در فصل اخیر به روزهای خوب خود بازگردد و عملکرد قابل‌قبولی در ترکیب سپاهان از خود به جای گذاشت ، حالا یکی از مشمولان این قانون است و دوره ی معافیت او به پایان رسیده است . هر چند که نورافکن در روزهای اخیر در تلاش بوده تا بتواند دوره ی سربازی خود را به تعویق بیندازد اما او نتوانسته به خواسته ی خود برسد و حالا اگر اتفاق خاصی رخ ندهد ، او باید از اول مردادماه رسماً دوره ی سربازی‌اش را در تیم ملوان بندرانزلی بگذراند .

ابوالفضل جلالی هم که فصلی رویایی را در استقلال پشت سر گذاشت و موفق به ساخت 10 گل برای آبی‌ها شد و عنوان برترین گل‌ساز فصل را مشترک با ریکاردو آلوز به‌دست آورد ، دیگر بازیکنی است که مشمول قانون شده و باید برای اعزام به خدمت سربازی آماده شود . جلالی در حالی روز گذشته رسماً قراردادش را با استقلال به مدت 2 سال تمدیدکرد که گفته می‌شود به‌زودی تفاهم‌نامه انتقال او به ملوان به امضا خواهدرسید و از اول مردادماه ، رسماً دوره ی سربازی جلالی آغازمی‌شود . ستاره ی استقلال البته معتقدبود که می‌تواند از قانون کفالت استفاده کند و معاف شود اما این اتفاق برای او رخ نداد .

جعفرپور ، اکبرپور و میرزایی در راه اعزام

ستاره‌های چپ‌پای سپاهان و استقلال تنها بازیکنانی نیستند که تغییر قانون سرباز برای آن‌ها شرایط ویژه‌یی ایجاد کرده است ؛ به‌طوری‌که پیگیری‌های بیشتر نشان می‌دهد که علیرضا جعفرپور ، دروازه‌بان جوان شمس‌آذر قزوین در کنار یونس اکبرپور ، مدافع چپ‌پای آلومینیوم که زمزمه‌های حضورش در پرسپولیس هم به گوش می‌رسد به همراه رضا میرزایی ، وینگر استقلال در لیگ بیست‌ودوم از جمله بازیکنانی هستند که باید برای اعزام به خدمت سربازی آماده شوند . گفته می‌شود که مسوولان باشگاه ملوان در حال ارزیابی وضعیت فهرست خود هستند و در صورت تکمیل‌شدن سهمیه ی بازیکن سرباز این تیم ، احتمال این که یکی از این 3 بازیکن در لیگ یک در فصل پیش‌رو کارش را پیش ببرد ، وجود دارد !

نوشته‌های تازه

شهریور 1403
ش ی د س چ پ ج
 111213141516
17181920212223
24252627282930
31010203040506
07080910  

بایگانی‌ها