صعود ۲۱ تیم به لیگ قهرمانان اروپا قطعی شد

با صعود استون ویلا به لیگ قهرمانان اروپا ، تاکنون ۲۱ تیم جواز حضور در این بازی ها را در فصل آینده به دست آورده‌اند .

 با شکست تاتنهام مقابل منچسترسیتی در هفته ی سی و هفتم لیگ برتر فوتبال انگلیس ، استون ویلا به صورت رسمی مجوز حضور در فصل آینده ی لیگ قهرمانان اروپا را دریافت کرد تا بیست و یکمین تیمی باشد که تاکنون موفق به راهیابی به این مسابقات شده است .

از آلمان صعود ۵ تیم بایر لورکوزن که عنوان قهرمانی بوندسلیگا را کسب کرد و همچنین حضور بایرن مونیخ ، اشتوتگارت ، لایپزیش و بوروسیا دورتموند ، تیمی که در فینال فصل جاری حضوردارد به مسابقات لیگ قهرمانان اروپا در فصل آینده مسجل شده است .

از اسپانیا تیم‌های رئال مادرید ، خیرونا و بارسلونا حضورشان در فصل آینده را قطعی کرده اند . در حالی که ۳ هفته به پایان لالیگا باقی مانده است ، اتلتیکومادرید با ۷۰ امتیاز چهارم است و با تیم پنجم جدول یعنی اتلتیک بیلبائو ۸ امتیاز اختلاف دارد و هرچند هنوز روی کاغذ صعود اتلتیکومادرید قطعی نشده اما به تنها ۲ امتیاز برای کسب سهمیه نیازدارد .

از انگلیس هم تیم‌های منچسترسیتی ، آرسنال ، لیورپول و استون ویلا توانستند جواز لیگ قهرمانان را کسب کنند .

از ایتالیا هم اینترمیلان ، آث میلان ، بولونیا و یوونتوس موفق به راهیابی به لیگ قهرمانان شدند و تیم‌های آتالانتا ، رم و لاتزیو رقابت سختی برای کسب آخرین سهمیه ی ایتالیا خواهندداشت .

در فرانسه هم پاری سن ژرمن و موناکو صعودشان قطعی شده است و تیم‌های لیل ، برست و نیس برای سهمیه ی چهارم فرانسه تلاش می‌کنند .

پی اس وی آیندهوون و فاینورد هم به عنوان نماینده‌های هلند به این بازی‌ها رسیده اند .

اسپورتینگ لیسبون هم سهمیه ی پرتغال در لیگ قهرمانان را کسب کرده است .

علاوه بر تیم‌هایی که به طور مستقیم از ۷ لیگ برتر اروپا جواز حضور در لیگ قهرمانان اروپا را کسب کرده اند ، تیم‌های دیگر از همین لیگ‌ها و از دیگر لیگ‌های اروپایی باید از طریق مسیر پلی آف جواز حضور در این بازی‌ها را کسب کنند .

نوشته‌های تازه

شهریور 1403
ش ی د س چ پ ج
 111213141516
17181920212223
24252627282930
31010203040506
07080910  

بایگانی‌ها