نتایج کامل دیدارهای دور چهارم مرحله ی دوم انتخابی جام جهانی در آسیا ؛ ۸ تیم صعود کردند

چهره ی ۸ تیم صعودکننده از قاره ی آسیا به مرحله ی سوم انتخابی جام جهانی ۲۰۲۶ و جام ملت‌های ۲۰۲۷ این قاره مشخص شدند .
دیدارهای دور برگشت مرحله ی دوم مقدماتی جام جهانی ۲۰۲۶ و کسب سهمیه ی جام ملت‌های ۲۰۲۷ روز سه شنبه 7 فرودین 1403 در قاره ی آسیا برگزارشد و ۸ تیم صعود خود را به مرحله ی بعدی قطعی کردند .
گروه A
در بازی‌های این گروه افعانستان با کسب برد بسیار حیاتی ۲ بر یک در خانه ی هندوستان ، ۴ امتیازی شده و با تفاضل گل کم تر نسبت به حریفش در جایگاه سوم قرارگرفت . رحمت اکبری و شریف محمد برای افغان‌ها و سونیل چتری برای هند گل زدند . در دیگر بازی گروه ؛ قطر ، قهرمان ۲ دوره ی اخیر جام ملت‌ها در خانه ی کویت ، با دبل معز علی در مقابل گل محمد دهام ، ۲ بر یک به پیروزی رسید تا با ۱۲ امتیازی شدن و حفظ صدرنشینی ، به مرحله ی بعدی برسد .

گروه B

در این گروه پرونده ی بازی لغو شده ی کره شمالی و ژاپن به کمیته ی انضباطی فیفا کشید . هرچند به نظر می‌رسد سامورایی‌ها ۳ امتیاز را با رای این کمیته به دست آورند . در دیگر بازی گروه سوریه با هت تریک عمر خربین ، دبل موید عجن و گل‌های علاالدالی و ابراهیم حصار (بازیکن فولاد) ۷ بر صفر میانمار را مغلوب کرد تا با ۷ امتیاز بالاتر از کره ، رتبه ی دومی را حفظ کند و در یک قدمی صعود قراربگیرد .

گروه C

در این گروه کره‌ جنوبی پس از توقف در بازی خانگی مقابل تایلند ، این تیم را در زمین خودش ۳ بر صفر شکست داد و با ۱۰ امتیازی شدن و صدرنشینی ، صعودش را تا حد بسیار زیادی به مرحله ی بعدی قطعی کرد . لی جائه سونگ ، سون هیونگ مین و پارک جین سئوب برای کره‌یی ها گلزنی کردند تا تایلند با ۴ امتیاز در رتبه ی سوم قراربگیرد . در دیگر بازی این گروه چین برای اولین بار با هدایت برانکو ایوانکوویچ برنده شد و ۴ بر یک سنگاپور را شکست داد تا با ۷ امتیاز به رده ی دوم برسد . لی وو (۲ گل) فرناندو کونسیسائو و شی هاهو وی برای تیم میزبان و فارس راملی برای سنگاپور گلزنی کردند .

گروه D

در رقابتی نزدیک بین ۳ تیم مدعی این گروه برای صعود ، قرقیزستان در خانه ی خود پنج بر یک چین تایپه را شکست داد تا با ۹ امتیاز و تفاضل گل بهتر نسبت به عمان صدرنشین شود . جوئل کوجو ، مهاجم‌ غنایی‌الاصل (۳ گل) کریستین بروزمان و کیمی مرک برای قرقیزها و ین وو شو برای تایپه موفق به گلزنی شدند . در دیگر بازی این گروه عمان در خانه ی مالزی ۲ بر صفر به برتری رسید تا در جایگاه دوم قرارگرفته و میزبانش روی پله ی سوم جدول بایستد . عمر الملکی و محمد الغفری گلزنان این مسابقه بودند .

گروه E

تکلیف این گروه با صعود ایران و ازبکستان به مرحله ی بعدی مشخص شد . ابتدا ازبک‌ها در خانه ی خود با نتیجه ی ۳ بر صفر از سد هنگ کنگ گذشتند تا با ۱۰ امتیاز و تفاضل گل کم تر نسبت به ایران در رده ی دوم باقی بمانند . الدور شاهمرادف ، خاجی مراد ارکینوف و اوستون اورونوف گلزنان تیم سرتکو کاتانچ بودند . در دیگر بازی ایران با تک گل مهدی قایدی ترکمنستان را در زمین خراب و چمن مصنوعی حریف مغلوب کرد تا با ۱۰ امتیاز صدرنشینی را حفظ کنند . البته ترکمن‌های یک امتیازی به دلیل تفاضل گل بهتر نسبت به تیم شرق آسیایی در رتبه ی سوم جای دارند .

گروه F

عراق در بازگشت آیمن حسین با هت‌تریک این بازیکن و گل‌هایی که زیدان اقبال و زید تاهسین به ثمر رساندند ، پنج بر صفر فیلیپین را شکست داد تا با ۱۲ امتیاز صعودش را به مرحله ی بعدی قطعی کند . در دیگر بازی گروه اندونزی برای سومین بار متوالی در ماه‌های اخیر و این بار با نتیجه ی ۳ بر صفر ویتنام را از پیش رو برداشت تا با ۷ امتیازی شدن و حفظ جایگاه دومی در یک قدمی صعود قراربگیرد . جی ایدزس ، راگنار اوراتمانگوئن و رمضان سانتانا گلزنان این بازی بودند . ویتنام ۳ امتیازی و فلیپین صفر امتیازی ، سوم و چهارم گروه هستند .

گروه G

در اولین بازی این گروه تاجیکستان در چمن مصنوعی خود میزبان عربستان بود و در نهایت حریف قدرتمندش را یک بر یک متوقف کرد تا با ۵ امتیاز ، همچنان برای صعود به مرحله ی بعدی امیدواربماند‌ . شاگردان روبرتو مانچینی نیز ۱۰ امتیازی شده و صدرنشینی را حفظ کردند . رستم سویروف برای تاجیک‌ها و فراس البریکان برای سعودی‌ها گلزنی کردند . اردن ، نایب قهرمان جام ملت‌ها هم به برتری پُرگل ۷ بر صفر مقابل پاکستان رسید تا با ۷ امتیاز در جایگاه دوم بایستد . موسی التعمری (۳گل) یزان النعیمات ، ساعد الروسان ، نور الروادبه و محمد ابوزریق برای تیم حسین عموطه موفق به گلزنی شدند .

گروه H

تکلیف این گروه هم با صعود امارات و بحرین مشخص شد . شاگردان پائولو بنتو با گل‌های فابیو لیما (۲گل) و سلطان عادل ۳ بر صفر در زمین یمن برنده شده و صدر را با ۱۲ امتیاز حفظ کردند . در دیگر دیدار گروه ، بحرین در منامه با نتیجه ی مشابه و گل‌های سیدمهدی باقر ، عبدالله هلال و کمیل الاسود ، از سد نپال عبورکرد تا به عنوان تیم ۹ امتیازی گروه صعودش را قطعی کند . یمن و نپال تیم‌های سوم و چهارم گروه هستند . در این گروه لبنان در شرایطی که در کانبرا از استرالیا میزبانی می‌کرد ، در نهایت با نتیجه ی ۵ بر صفر شکست خورد تا امیدهایش برای صعود به مرحله ی بعدی با توجه به ۲ امتیازی بودن و اختلاف ۵ امتیازی با فلسطین رده دومی به حداقل برسد‌ . البته کانگوروها با گل‌هایی کرگ گودوین (۲گل) کوسینی ینگی ، جان ایردال و باسل رادی وارد دروازه ی حریف کردند ، ۱۲ امتیازی و ضمن حفظ صدرنشینی ، صعودشان به مرحله ی بعدی قطعی شد .  در دیگر بازی فلسطین با تک گل میشل ترمانینی ، یک بر صفر در خانه ی بنگلادش برنده شد و در یک قدمی صعود قرارگرفت .
محمد پالیزپیشه

نوشته‌های تازه

شهریور 1403
ش ی د س چ پ ج
 111213141516
17181920212223
24252627282930
31010203040506
07080910  

بایگانی‌ها