48 ساعت تا مسابقه ی حیاتی ایران و هفت مدعی آسیایی

از دیدارهای مرحله ی دوم مقدماتی جام جهانی ۲۰۲۶ در قاره ی آسیا تنها سه مسابقه باقی مانده است .

مرحله ی مقدماتی جام جهانی فوتبال ۲۰۲۶ در قاره ی آسیا به نیمه راه رسیده و پس از انجام بازی چهارم در هفتم فروردین ماه ۱۴۰۳ ، ۲ بازی دیگر هم در خردادماه برگزارمی‌شود تا تکلیف ۱۸ تیم پایانی مشخص شود .
در واقع قراراست از تمامی مجموع گروه‌های ۹ گانه ، دو تیم به صورت مستقیم راهی مرحله ی بعد شوند و طبق دستور العمل اعلام شده از سمت AFC ، در قرعه‌کشی اولویت با تیم‌های صدرنشین گروه‌هاست که در سید یک قرارمی‌گیرند و پس از آن ۹ تیم دیگر به ترتیب رنکینگ قرعه‌کشی می‌شوند ، اما اکنون نگاه خواهیم داشت به وضعیت گروه‌های این مرحله از مقدماتی جام جهانی که قراراست خیلی زود تکلیف صعودکنندگان آن مشخص شود .

گروه A
قطر قهرمان دو دوره ی اخیر جام ملت‌های آسیا حالا در سه دیدار خود پیروزشده و صرف پیروزی در دیدار برگشت برابر کویت ، ۱۲ امتیازی می‌شود تا صعودش به دور بعد خیلی زود قطعی شود .
هندوستان و کویت هم پشت سر عنابی‌ها قراردارند و اصلی ترین رقابت این گروه بین این دو تیم خواهدبود ؛ هندوستان در برابر افغانستان امتیاز داد و این هرگز اتفاق خوشایندی نبود اما حالا باید در دهلی فقط به بُرد فکرکنند تا بتوانند پیش از دیدار رودررو با کویت از لحاظ امتیازی اختلاف ایجادکنند . 
۷ فروردین ۱۴۰۳
قطر-کویت
هند-افغانستان
۱۷ خرداد ۱۴۰۳
افغانستان-قطر
هند-کویت
۲۲ خرداد ۱۴۰۳
کویت-افغانستان
قطر-هند

2003824

گروه B
ژاپن تیم ۹ امتیازی این گروه در انتظار انجام مسابقه در زمین بی‌طرف مقابل کره شمالی است تا صعود خود را به دور بعدی رقابت‌ها قطعی کند . تیم دوم گروه هم از بین سوریه و کره شمالی خواهدبود ، این دو تیم با توجه به انتقال بازی خانگی کره شمالی مقابل ژاپن به زمین بی‌طرف ، شانس سوریه برای صعود به عنوان تیم دوم گروه بیش از حریف شرق آسیایی است .
۷ فروردین ۱۴۰۳
سوریه-میانمار
کره شمالی-ژاپن (تاریخ بازی نامشخص)
۱۷ خرداد ۱۴۰۳
میانمار-ژاپن
سوریه-کره شمالی
۲۲ خرداد ۱۴۰۳
ژاپن-سوریه
کره شمالی-میانمار

2003829

گروه C
کره جنوبی که با اخراج یورگن کلینزمن ، پس از جام ملت‌های آسیا آماده بود تا مقدماتی جام جهانی را با یک بُرد با ارزش خانگی مقابل تایلند آغازکند ، با امتیازی که از دست داد وارد تونل وحشت خواهدشد .
آن ها پس فردا مقابل تایلند بازی برگشت خود را انجام می‌دهند که احتمال رقم خوردن نتیجه‌یی ناخوشایند برای آن ها وجوددارد !
چین هم که بعد از برتری مقابل سنگاپور به کسب سه امتیاز این مسابقه فکرمی‌کرد با توقف مقابل حریف خود ، حتماً باید بازی برگشت را از سنگاپوری‌ها ببرد و امیدوار به رقم خوردن اتفاقات مناسب در ۲ بازی باقی مانده ی خردادماه باشد که مسابقات این گروه را تبدیل به حساس‌ترین گروه می‌کند .
۷ فروردین ۱۴۰۳
چین-سنگاپور
تایلند-کره جنوبی
۱۷ خرداد ۱۴۰۳
چین-تایلند
سنگاپور-کره جنوبی
۲۲ خرداد ۱۴۰۳
کره جنوبی-چین
تایلند-سنگاپور

2003830

گروه D
عمان ، قرقیزستان و مالزی هر سه تیم ۶ امتیازی شدند و این سه تیم برای ادامه ی راه خود مسیر بسیار سختی را در پیش دارند . با نگاه به دیدارهای رفت ، عمان از آن جا که ابتدا با مالزی و چین تایپه دیداردارند ، شرایطش ساده‌تر از دو تیم دیگر است ولی باید تا دور ششم ، برای مشخص شدن ۲ تیم نهایی این گروه صبر کنیم .
۷ فروردین ۱۴۰۳
قرقیزستان-چین تایپه
مالزی-عمان
۱۷ خرداد ۱۴۰۳
چین تایپه-عمان
قرقیزستان-مالزی
۲۲ خرداد ۱۴۰۳
مالزی-چین تایپه
عمان-قرقیزستان

2003828

گروه E
ایران با پیروزی مقابل ترکمنستان و ازبکستان با پیروزی مقابل هنگ کنگ در دیدارهای برگشت خود که هفتم فروردین ماه برگزارمی‌شود ، با آسودگی خاطر مطلق صعودشان قطعی می‌شود و ۲ دیدار پایانی تشریفاتی خواهدبود . 
۷ فروردین ۱۴۰۳
ترکمنستان-ایران
ازبکستان-هنگ کنگ
۱۷ خرداد ۱۴۰۳
هنگ کنگ-ایران
ازبکستان-ترکمنستان
۲۲ خرداد ۱۴۰۳
ایران-ازبکستان
ترکمنستان-هنگ کنگ

2003826

گروه F
تیم ملی عراق هم خیالی آسوده دارد . آن ها در هر سه بازی خود پیروز شدند و در دیدار با فیلیپین ، اگر عراق پیروزشود ، فارغ از نتیجه ی به دست آمده در دیدار اندونزی-ویتنام ، صعودش مسجل می‌شود اما اگر امتیاز از دست بدهد ، دو تیم دیگر این گروه می‌توانند اوضاع را برای شیرهای بین النهرین سخت‌ کند .
۷ فروردین ۱۴۰۳
فیلیپین-عراق
ویتنام-اندونزی
۱۷ خرداد ۱۴۰۳
اندونزی-عراق
ویتنام-فیلیپین
۲۲ خرداد ۱۴۰۳
اندونزی-فیلیپین
عراق-ویتنام

2003823

گروه G
عربستان با مانچینی ، علی‌رغم تمامی انتقادات ، اکنون با ۳ پیروزی در ۳ بازی صدرنشین بی‌رقیب این گروه است اما تاجیکستان و اردن از همین حالا وارد فاز جدیدی از رقابت شدند . تاجیکستان اگر در دوشنبه مقابل عربستان ، امتیاز از دست بدهد ، این اردن است که با پیروزی برابر پاکستان بدون امتیاز ، می‌تواند جایگاه دوم گروه را تصاحب کند تا پیش از دیداری که قراراست در خرداد به میزبانی اردن برگزارشود ، دست بالاتر را داشته باشد !
تاجیک ها بدون پیتر شگرت کار سختی در پیش دارند ، ولی ۳ دیدار باقی مانده برای آن ها و اردن ، دو شگفتی‌ساز جام ملت‌های آسیا ، دیدارهای مرگ و زندگی است .
۷ فروردین ۱۴۰۳
تاجیکستان-عربستان
اردن-پاکستان
۱۷ خرداد ۱۴۰۳
اردن-تاجیکستان
پاکستان-عربستان
۲۲ خرداد ۱۴۰۳
عربستان-اردن
تاجیکستان-پاکستان

2003831

گروه H
امارات در دیدار بعدی خود با یمنِ ۳ امتیازی تقابل می‌کند اگر پسران بنتو به مانند ۳ بازی دیگر خود پیروزشوند ، آن ها هم صعودشان خیلی زود قطعی می‌شود . بحرین هم که در رده ی دوم گروه است اگر در بازی با نپال برنده از زمین خارج شود ، از اختلاف امتیاز ایجادشده خیالش راحت می‌شود .
۷ فروردین ۱۴۰۳
بحرین-نپال
یمن-امارات
۱۷ خرداد ۱۴۰۳
بحرین-یمن
نپال-امارات
۲۲ خرداد ۱۴۰۳
امارات-بحرین
یمن-نپال

2003827

گروه I
این گروه هم از گروه‌هایی است که می‌تواند تکلیفش در همین دور از مسابقات مشخص شود . استرالیا باید با لبنان رودررو شود و پیروزی این تیم ، ۳ امتیاز دیگر را به حساب ساکروس واریز می‌کند تا با ۱۲ امتیاز به صورت قطعی صعودکند اما شکست لبنان بهترین اتفاقی است که فلسطین تصورمی‌کند .
فلسطین از طرف دیگر با بنگلادش جدال خواهدکرد و پیروزی فلسطین در این بازی آن ها را ۷ امتیازی می‌کند تا فقط با گرفتن یک امتیاز از ۲ بازی پایانی ، صعودکنند و فلسطین هم در جمع ۱۸ تیم برتر قرارگیرد .
۷ فروردین ۱۴۰۳
لبنان-استرالیا
بنگلادش-فلسطین
۱۷ خرداد ۱۴۰۳
بنگلادش-استرالیا
فلسطین-لبنان
۲۲ خرداد ۱۴۰۳
استرالیا-فلسطین
لبنان-بنگلادش

2003825

دور سوم به روایت احتمالات
قطر ، ژاپن ، ایران ، ازبکستان ، عراق ، عربستان ، امارات و استرالیا هشت تیمی هستند که با یک پیروزی در دیدارهای هفتم فروردین راهی مرحله ی بعد خواهندشد .

مرحله ی سوم مقدماتی جام جهانی در راه است !
۱۸ تیم صعودکرده به مرحله ی بعد ، از شهریور ماه در ۳ گروه ، با حضور ۶ تیم جدال خواهندداشت . هنوز تاریخ قرعه‌کشی این مرحله از سمت مسوولان کنفدراسیون فوتبال آسیا مشخص نشده اما تاریخ دیدارهای مرحله ی مقدماتی معلوم است . ۱۵ و ۲۰ شهریور ۱۴۰۳ ، ۱۹ و ۲۴ مهر ۱۴۰۳ ، ۲۴ و ۲۹ آبان ۱۴۰۳ ، ۳۰ اسفند ۱۴۰۳ و ۵ فروردین ۱۴۰۴ ، ۱۵ و ۲۰ خرداد ۱۴۰۴ زمان اعلام شده برای برگزاری دیدارهای مرحله ی بعد است که در آن از هر گروه ۲ تیم به صورت مستقیم راهی جام جهانی می‌شوند و تیم‌های سوم و چهارم راهی پلی آف خواهندشد .
۶ تیم راه یافته به پلی آف هم با یکدیگر دیدار می‌کنند و تیم صدرنشین به صورت مستقیم و تیم‌های دوم راهی پلی آف بین المللی خواهندشد .

نوشته‌های تازه

شهریور 1403
ش ی د س چ پ ج
 111213141516
17181920212223
24252627282930
31010203040506
07080910  

بایگانی‌ها