صعود سزاوارانه ی شاگردان قلعه‌نویی به نیمه‌نهایی

تیم ملی فوتبال ایران در دیدار حساس مقابل ژاپن به برتری دو بر یک دست یافت و سزاوارانه راهی مرحله ی نیمه‌نهایی جام ملت‌های آسیا شد .

تیم‌ ملی فوتبال ایران از ساعت ۱۵ امروز شنبه در مرحله ی یک‌چهارم‌نهایی جام ملت‌های آسیا ، در ورزشگاه اجوکیشن سیتی شهر دوحه به مصاف ژاپن رفت تا فینال زودهنگام این مسابقات ، در یک‌چهارم برگزارشود . قضاوت این دیدار حساس را ، «ما نینگ» از چین برعهده داشت و در نهایت شاگردان امیر قلعه‌نویی با نمایشی خیره‌کننده در نیمه ی دوم به برتری دو بر یک رسیدند .

بازی در حالی آغازشد که مهدی طارمی به دلیل اخراج در بازی مقابل سوریه ، امکان حضور در میدان را نداشت و همین امر موجب شد تا امیر قلعه‌نویی ، تغییراتی را در ترکیب و سیستم بازی تیم کشورمان ایجادکند .

شمشیر سامورایی شکست/ سرافراز ایران؛ صعود سزاوارانه شاگردان قلعه‌نویی به نیمه‌نهایی

این دیدار با حملات ژاپن آغازشد و تیم ایران با اتخاذ روش تدافعی ، درپی دفاع از دروازه و استفاده از ضدحملات بود . پس از گذشت دقایقی ، بازیکنان تیم کشورمان با حرکات از جناحین ، ژاپن را تحت فشار قراردادند .

دقیقه ی سیزدهم حرکت بازیکنان ایران با شوت سنگین علیرضا جهانبخش همراه شد که ضربه ی کاپیتان ایران ، راهی به دروازه ی حریف نداشت .

تیم ایران با پِرس از زمین حریف و دوندگی بالای هافبک‌ها خود ، کار را برای حریف سخت کرده و اجازه ی بازی‌سازی به آن ها را برای دقایقی نداد .

شمشیر سامورایی شکست/ سرافراز ایران؛ صعود سزاوارانه شاگردان قلعه‌نویی به نیمه‌نهایی

در دقیقه ی ۲۸ ، هیدماسا موریتا با حرکت پابه توپ از میان مدافعان ایران به راحتی وارد محوطه ی جریمه شد و ضربه ی او پس از برخورد به علیرضا بیرانوند تبدیل به گل شد .

در دقیقه ی ۳۹ ، سامان قدوس با حرکتی مناسب به محوطه ی جریمه ی ژاپن رسید که ضربه ی او از کنار دروازه به بیرون رفت .

در ادامه ، ارسال‌های متعدد بازیکنان ایران روی دروازه ی حریف ، سودی نداشت تا نیمه ی نخست با یک گل به سود سامورایی‌ها همراه شود .

نیمه ی دوم با حملات ایران آغازشد و در دقیقه ی ۵۰ سردار آزمون نتوانست در مصاف تک به تک با دروازه‌بان حریف گلزنی کند ، هرچند لحظاتی بعد این صحنه آفساید اعلام شد .

شمشیر سامورایی شکست/ سرافراز ایران؛ صعود سزاوارانه شاگردان قلعه‌نویی به نیمه‌نهایی

در دقیقه ی ۵۵ پاس عالی آزمون به محمد محبی رسید و این بازیکن با ضربه‌یی تماشایی گل تساوی را به ارمغان آورد .

در دقیقه ی ۶۳ سردار آزمون به زیبایی دروازه ی ژاپن را باز کرد که این گل با استفاده از سیستم کمک داور ویدیویی ، مردود اعلام شد .

در دقیقه ی ۶۷ ، ارسال عالی رضاییان به محمد محبی رسید و این بازیکن قدر این موقعیت را نداست و ضربه ی سر او به بیرون رفت .

در دقیقه ی ۷۲ ، حرکت عالی بازیکنان ایران و ضربه ی سر تماشایی آزمون با بدشانسی تبدیل به گل نشد .

شمشیر سامورایی شکست/ سرافراز ایران؛ صعود سزاوارانه شاگردان قلعه‌نویی به نیمه‌نهایی

حملات همه جانبه ی ایران ادامه یافت و در دقیقه ی ۹۴ ، کنعانی‌زادگان که تا محوطه ی جریمه ی حریف پیش آمده بود با خطای بازیکن ژاپن سرنگون شد تا داور نقطه ی پنالتی را نشان دهد . علیرضا جهانبخش پشت توپ ایستاد و گل دوم و برتری ایران را به ارمغان آورد .

با این اوصاف تیم ایران با این پیروزی ارزشمند راهی مرحله ی نیمه‌نهایی شد و به مصاف برنده ی قطر و ازبکستان خواهدرفت . دیدار تیم های ازبکستان و قطر امروز ساعت ۱۹ برگزارمی‌شود .

ترکیب ایران

علیرضا بیرانوند ، شجاع خلیل‌زاده ، میلاد محمدی ، سعید عزت‌اللهی ، علیرضا جهانبخش ، امید ابراهیمی ، حسین کنعانی‌زادگان ، سامان قدوس ، سردار آزمون ، محمد محبی و رامین رضاییان 

ترکیب ژاپن

زیون سوزوکی ، کو ایتاکورا ، هیدماسا موریتا ، واتارو اندو ، آیاسه اوئدا ، ریتسو دوآن ، سیا مایکوما ، تاکفوسو کوبو ، هیروکی ایتو ، تاکهیرو تومیاسو و دایزن مائدا 

نوشته‌های تازه

شهریور 1403
ش ی د س چ پ ج
 111213141516
17181920212223
24252627282930
31010203040506
07080910  

بایگانی‌ها