امیر قلعه‌نویی : تیم ملی کاملاً یکدستی داریم / آنالیز ژاپن را ماه‌ها پیش شروع کردیم

سرمربی تیم ملی فوتبال ایران با اشاره به توانایی بازیکنان گفت : یکدست و متحد ، آماده ی بازی با ژاپن هستیم که از ماه ها قبل برنامه ریزی کرده ایم .

به گزارش “سپید نیوز” از سایت رسمی فدراسیون فوتبال ؛ امیر قلعه نویی سرمربی تیم ملی فوتبال ایران در نشست خبری قبل از دیدار با ژاپن در یک جهارم نهایی جام ملت های ۲۰۲۳ آسیا گفت : ایران و ژاپن می‌توانستند در فینال جام ملت‌های آسیا با هم بازی کنند . ژاپن تیم بسیار بابرنامه‌یی است . بازی‌های قبل از شروع جام ملت‌های آسیا نشان می‌داد که ژاپن بابرنامه وارد مسابقات شده است . دیدارهای ژاپن در مرحله ی گروهی با حذفی‌شان فرق کرده است و در دیدار حذفی‌شان با مدل کامل‌تر بازی کردند . شاید انرژی‌شان را برای مراحل حذفی گذاشته بودند .

وی در ادامه افزود : ما ژاپن را آنالیز کرده‌ایم البته نه فقط الان ، بلکه از قبل تیم‌هایی را که می‌دانستیم با آن ها بازی خواهیم داشت ، آنالیز کرده بودیم . جا دارد از بازیکنان‌مان به خاطر دیدار با سوریه تشکر کنیم ، یکی از بهترین بازی‌هایی که در 10 ماه گذشته انجام دادیم ، مقابل سوریه بود . سوریه در مرحله ی گروهی یک گل خورده بود و در سه بازی چهار توپ به سمت دروازه‌اش آمده بود ، ولی ما در بازی قبلی 11 شوت به سمت آن ها زدیم و امید گل‌ و مالکیت‌مان بالا بود . بنابراین ، ایران فوتبال بسیار خوبی انجام داد و امیدواریم با بازی خوب و منطقی نتیجه ی خوبی برابر ژاپن بگیریم ، هر چند که واقعیت فوتبال زمانی خواهدبود که داور سوت بازی را به صدا در بیاورد . این تجزیه و تحلیل‌ها برای بیرون زمین است .

او در خصوص استراتژی فنی تیم ملی ایران برای این بازی گفت : بازیکنان را توجیه کرده ایم چه طور بازی کند . البته باید درباره ی زمان بازی بگویم که از بابت ساعت بازی ضرر کرده‌ایم و استراحت‌مان کم تر بود و بدشانسی آوردیم بازی قبلی در 120 دقیقه برگزارشد . به بازیکنان تیم ملی گفتم بازی با سوریه می‌توانست دقیقه ی 70 تمام شود و اگر موقعیت‌های‌مان را گل می‌کردیم سه ، چهار بازیکن را بیرون می‌آوردیم و آماده ی بازی با ژاپن می‌کردیم . خدا را شکرمی‌کنیم به این مرحله صعودکردیم و از تک تک بازیکنان به خاطر زحمات‌شان در این چند ماه تشکرمی‌کنم . با نهایت آمادگی و امیدواری آماده ی بازی با ژاپن هستیم . امیدواریم هم بازی خوبی شود و هم آن چه در توانایی‌‌مان است ، انجام دهیم .

وی در پاسخ به راجع به برنامه‌ریزی AFC برای فاصله کم بین دو بازی ایران با سوریه و حالا ژاپن تصریح کرد : بعد از بازی با امارات حدود هشت روز استراحت کردیم . قانون می‌گوید برای هر بازی باید 72 ساعت فرصت ریکاوری داشته باشیم ، ولی ما این زمان را بین دوبازی با سوریه و ژاپن در اختیار نداشتیم . ما دو نوع ریکاوری داشتیم ، یکی ریکاوری فیزیکی بود که گروه پزشکی و ماساژورها کارهای آب درمانی را انجام دادند و بازسازی بدن بود‌ ، همجنین روی ذهن بازیکنان نیز کارکردیم . اعتقاد داشتیم برای این بازی چهار روز فرصت داده می‌شد ، ولی برنامه‌ریزی شده است و باید طبق آن جلو برویم .

وی درباره ی صحبت های قبلی اش پس از پیروزی مقابل سوریه در خصوص بازیکنان باتجربه ی تیم ملی ایران تاکیدکرد : شما یکسری بازیکنان فنی دارید و همان بازیکنان فنی می‌توانند وزنه ی تیم هم باشند . این موضوع در تیم باشگاهی نیز دیده می‌شود . ما چند بازیکن این‌چنینی در تیم ملی داریم که از نظر فنی مقابل سوریه خوب بودند ، ولی باید خودشان بازی را مدیریت می‌کردند تا دقیقه ی 70 همه چیز تمام شود . من بحث فنی کردم و حالا اگر طور دیگری تجزیه و تحلیل می‌کنند دید خودشان است و باید از آن عزیزان بپرسید . من از همه ی بازیکنانی که مسوولیت دارند ، تشکر می‌کنم . ما گروهی داریم که تا به امروز که مربی گری کرده‌ام ، چنین جوی را در آن ندیده بودم . بازی با امارات را دیدید که بازیکنان بزرگ چه طور رامین رضاییان را برای ورود به زمین آماده می‌کردند .

سرمربی تیم ملی فوتبال ایران ادامه داد : مربی باید صداقت داشته باشد و جایی که باید انتقاد باشد ، بگوید و جایی که نیاز باشد تعریف و تمجید کند . این موضوع نباید تک بعدی باشد . وقتی بازیکن در حد خودش نبوده است باید بداند و اگر نگوییم به خود بازیکن و مجموعه ی تیم لطمه می‌زنیم . توجه داشته باشید 85 میلیون نفر دنبال نتیجه ی تیم ملی هستند ، پس باید نوع نگاه‌ ، بازی و رفتارمان به خاطر دل 85 میلیون نفر باشد . همه ی آدم‌ها تیم ملی را دوست دارند . کاری به مسایل دیگری نداریم و بازیکن باید بداند برای 85 میلیون نفر بازی می‌کند .

او در پایان با بیان خاطره‌یی از دوران بازی با علی دایی در تیم ملی ایران یادآورشد : در اتفاقی که در باری ایران و بحرین در هیروشیما برای دایی افتاد اولین نفری که بالای سرش رسید ، من بودم . ما بزرگانی مثل دایی داشتیم که 70 دقیقه با لوله‌یی که در بدنش پاره شده بود ، بازی کرد . این بازیکنان وارث بزرگان قبلی هستند . بازیکنانی داشتیم که با سر بانداژ شده بازی کرده‌اند . ما باید عرق و تعصب را به تیم ملی داشته باشیم و با همه ی وجودمان بازی کنیم . احسان حاج‌صفی همین دیروز کتفش از شدت فشار بازی گرفته بود ولی بازی کرد . رامین رضاییان نزدیک به 16 کیلومتر دویده است . این پیراهن برای 85 میلیون نفر است . بزرگان تیم در بازی با سوریه می‌توانستند از دقیقه ی 70 کار را تمام کنند ولی در مجموع بازیکنان زحمت کشیدند و آمار دوندگی‌شان بالا بود . اگر درباره ی حاج‌صفی صحبت کردم به خاطر این که سنش بالاتر بود آمارش را گرفتم وگرنه بقیه ی بازیکنان نیز در همین سطح بودند .

نوشته‌های تازه

شهریور 1403
ش ی د س چ پ ج
 111213141516
17181920212223
24252627282930
31010203040506
07080910  

بایگانی‌ها