حرف‌های جنجالی قلعه‌نویی در مورد گروه خاص !

امیر قلعه‌نویی با اظهاراتی تند و جنجالی به سوالات خبرنگاران پاسخ داد .

امیر قلعه‌نویی ، سرمربی تیم ملی ایران در نشست خبری پیش از بازی حساس با سوریه حضوریافت و به سوالات خبرنگاران پاسخ داد .

بولت تراکتورصحبت‌های ابتدایی ؟
به زعم ما یکی از سخت‌ترین بازی‌ها خواهدبود . با شناختی که از سرمربی بزرگ این تیم داریم ، یقیناً ساختار دفاعی قوی خواهندداشت و در این تورنمنت هم تنها یک گل خوردند . پس ما با تیم سختکوشی بازی داریم و باید بیشتر از آن ها دوندگی داشته باشیم و تمرکز داشته باشیم و همچنین کم ترین اشتباه . امیدوارم بچه‌ها مثل بازی امارات توانایی تکنیکی و تاکتیکی خود را نشان بدهند . ایران تیم بزرگی است و بازیکنان بزرگی هم دارد . نتایج بازی‌های قبلی به ما درس داده و باید در این مرحله تمرکز بیشتری داشته باشیم ؛ چه در رفتارهای شخصی و چه در رفتارهای فنی . امیدوارم با یک بازی خوب به مرحله ی بعدی صعودکنیم .

بولت تراکتورتیم چند ملیتی سوریه و تاکتیک آن ها ؟
مهم نیست که تیمی چند ملیتی است و این تصمیمی است که دولت آن ها گرفته . در مورد خود سوریه ، به نظر من فوتبال آن ها به دو بخش تبدیل شده ، ساختار دفاعی و هجومی . یعنی از خطی به ساختاری تبدیل شدند . آقای کوپر هم در بخش دفاعی خیلی قوی هستند ، تیم‌های قبلی آن ها مثل والنسیا ، آینتر و … در بخش ساختار دفاعی خیلی خوب عمل کردند . اما ما هم پیشرفت‌های خیلی خوبی داشتیم و از وقتی مسوولیت برعهده ی گروه ما بوده ، تغییر نگرش دادیم و به فوتبال هجومی تغییردادیم . شما آمار مالکیت و حمله ی ما را ببینید ، متوجه می‌شوید .

1984773

شما وقتی در تیم باشگاهی مسوولیت دارید 150 جلسه تمرینی خواهیدداشت اما در تیم ملی کلاً 20 جلسه هم تمرین نخواهیدداشت . ما در این زمان کم خیلی توانستیم پیشرفت خوبی داشته باشیم . ما نگرش چندین ساله را تغییر دادیم اما در بعضی بخش‌ها از جمله اشتباهات فردی ، ضعف داریم . دو گلی هم که خوردیم ربطی به ساختار دفاعی نداشت و به دلیل اشتباهات فردی بود . این هم جزوی از فوتبال است . اما ما فردا مترصد یک بازی هجومی هستیم ، چون باید کاری کنیم که مردم از فوتبال لذت ببرند . این وظیفه ی بازیکنان است که افکار تاکتیکی کادرفنی و توانایی فنی خود را در زمین نشان بدهند .

من همیشه به بازیکنانم گفتم این فرمان تاکتیکی است ولی توانایی فنی را تا جایی که می‌توانید بیشتر نشان بدهید ، مخصوصاً در یک سوم دفاعی حریف . این اصلاً خاصیت فوتبال ایرانی است ؛ تکنیک ، هرچند که تکنیک‌ها کمی ضعیف شده اما ما حتی در دنیا می‌توانیم حرف برای گفتن داشته باشیم . امیدوارم بچه‌ها تمرکز بیشتری داشته باشند و اشتباهات کم تری داشته باشند . من چون خودم بازیکن تکنیکی بودم ، بازیکنانم را از این نظر محدود نمی‌کنم .

بولت تراکتوردر این مدت انتقادات زیادی در مورد شما وجود داشت ، با استفاده از تجربه ی 2007 چه قدر آماده هستید که بعد از 50 سال تیم را قهرمان کنید ؟
من نمی‌خواهم در مورد گذشته صحبت کنم اما شما می‌توانید از خبرنگار خارجی که اینجا هست از طرف من سوال کنید : سرمربی را در بدترین شرایط که رییس فدراسیون وجود ندارد و تعلیق است و دو گروه سیاسی درگیر هستند ، یک سرمربی بدون باخت و با متوسط 2.11 امتیازی ، اخراج می‎‌شود . من از کنار گذاشتن ناراحت نیستم ، از رفتار بد و ظلمی که شد ناراحتم . فکر نکنم هیچ جای دنیا با مربی و گروهش ، چنین کاری کنند . در شرایط بد بیاید تیم ملی را تحویل بگیرد ، آن هم با اتفاقات بدی که در جام جهانی افتاده بود . شما به جام ملت ها توجه نکنید ، به اتفاقات قبلش هم توجه کنید . اما آن زمان گروهی وجود داشت که با افرادی مثل من مشکل داشتند . آمدند آن برنامه را علیه من ساختند و 300 مقاله علیه من نوشتند . ما در 30 سال اخیر هیچ مقامی به دست نیاورده بودیم اما ما 2.11 امتیاز در هر بازی به دست آوردیم و در بازی با کره هم بهترین عملکرد را داشتیم . من اگر این موارد را توضیح دادم به خاطر این است که الان ترکش‌های آن وجود دارد و همان افراد 2007 با میکروفن متفاوت همان کارها را می‌کنند .

من عاشق ایران هستم ، عاشق خدمت به جوانان هستم ، کسی که از بالاترین سطح که سرمربی تیم ملی است ، به مس کرمان می‌رود ، نشان می‌دهد که عاشق فوتبال است . کما این که مربیان ما هم این طور بودند و به ما یاد دادند که فوتبال عاشقی است . در فوتبال چهار تا گل زدن است که تمام می‌شود می‌رود . شما اگر بخواهید بگویید جام جهانی 1970 کیست باید سرچ بزنید اما یک کار قشنگ اخلاقی و رفتاری را یادتان است . من یک نفر خاص منظورم نیست اما گروهی که برنامه و آنتن داشتند ، علیه ما کار کردند . الان من وارد دهه ی پنجم کار در فوتبال شدم و به نوعی در حال خدمت هستم ، خواهشم از شما این است با مربیان و بازیکنان طوری رفتارکنید که قداست آدم‌ها نشکند . مدیر حق دارد نیروی خود را جا به جا کند اما باید طوری باشد که قداست آن ها نشکند .

من درست یا غلط بازیکنان را کنار گذاشتم اما قداست او را نشکستم و بهترین رفتار را کردم . در تیم ملی هم این جور بود و سعی کردم در رفتارم صداقت داشته باشم . این بازیکنان زرنگ و باهوش هستند و همه‌چیز را می‌دانند و فرق صداقت و غیرصداقت را تشخیص می‌دهند . من فیلمی را دیدم و بغض کردم ، رامین رضاییان در حال ورود به زمین بود و کریم انصاری‌فرد که تجربه ی چهار جام ملت‌ها را دارد ، چه طور به او کمک می‌کرد . من چه باشم و چه نباشم ، فوتبال جریان دارد . رفتارها را در سیاست و هنر و … طوری کنید که قداست آدم‌ها نشکند . ما هم در این مورد بازیکنان را توجیه کردیم . فوتبال است دیگر ، دیدید با یک اشتباه کوچک عراق و امارات حذف شدند . ما بازیکنان را آماده ی مرحله ی حذفی کردیم اما اتفاقات فوتبال است دیگر ، انشاالله بخش خوبش نصیب تیم ما شود .

بولت تراکتورمساله‌یی که شاید همه ما را نگران کند ، غیبت کنعانی و حسینی است . تدبیر شما برای قلب خط دفاعی چیست ؟
خوشبختانه 26 بازیکنی که آوردیم با درصد زیاد نزدیک هم هستند . البته مجید حسینی ، صادق محرمی و همچنین مرتضی پورعلی‌گنجی بازیکنان بزرگی هستند . اما ما بازیکنانی آوردیم که نفرات بزرگی هستند . مصدومیت‌ها بدشانسی بزرگی بودند . حسین کنعانی هم بازیکن تاثیرگذار است و امیدوارم از مرحله ی بعدی اشتباهات نداشته باشیم .

آریا یوسفی هم می‌تواند جزو 11 بازیکن باشد ، خوشحالیم بازیکنان جوان آوردیم اما زمان کم بود و ما در پلن اول هستیم و امیدوارم به صورت تدریجی بازیکنان جوان بیاورند . اما حتی این تیم ما هم می‌توانند تا آخر جام جهانی 2026 بازی کنند . ما بازیکنی مثل کریم انصاریفرد داریم و همچنین امید ابراهیمی که بهترین عملکرد و آمار دوندگی را دارند . ما دغدغه نخواهیم داشت و با جا به جایی پست مشکلات را برطرف خواهیم کرد .

در مورد سوال قبلی نه این که چیز خاصی بگوییم ، دلخوری و چیز خاصی وجود ندارد اگر هم مسایلی بوده هم ما و هم آن ها حلال کردیم و رفته اما فراموش ، نمی‌شود .

نوشته‌های تازه

شهریور 1403
ش ی د س چ پ ج
 111213141516
17181920212223
24252627282930
31010203040506
07080910  

بایگانی‌ها