صعود فرانسه با شکست سه شیرها به نیمه نهایی جام

دیدار تیم‌های ملی فوتبال فرانسه و انگلیس در مرحله ی یک چهارم نهایی رقابت های جام جهانی ۲۰۲۲ قطر با برتری خروس‌ها به پایان رسید تا قهرمان دوره ی گذشته به جمع چهار تیم برتر راه پیدا کند .

آخرین دیدار از مرحله ی یک چهارم نهایی بیست و دومین دوره ی مسابقات فوتبال جام جهانی از ساعت ۲۲:۳۰ دقیقه روز شنبه بین تیم‌های فرانسه و انگلیس در ورزشگاه البیت برگزارشد که در پایان قهرمان دوره ی گذشته به برتری ۲ بر یک رسید تا به مرحله ی نیمه نهایی صعودکند .

این بازی همان طور پیگیری شد که هواداران و علاقه مندان به فوتبال انتظارداشتند . دیداری تماشایی که از دقیقه ی یک تا پایان بازی با هیجان بالا دنبال شد و دو تیم مطرح و سرشناس اروپایی به دنبال پیروزی و صعود به نیمه نهایی بودند .

چراغ اول را فرانسوی‌ها روشن کردند و با حملات پرتعدادی که روی دروازه ی انگلیس طراحی کردند ، توانستند در دقیقه ی ۱۷ روی یک غافلگیری و با ضربه ی اورلین شوامنی به گل برتری دست یابند .

بعد از این گل سه شیرها که نمی‌خواستند بازنده باشند حملاتی را روی دروازه ی قهرمان دوره ی گذشته پی ریزی کردند و چند موقعیت خطرناک هم روی دروازه ی فرانسه ایجاد کردند اما در نهایت نیمه ی اول با برتری یک بر صفر سورمه یی پوشان به پایان رسید .

شروع نیمه ی دوم با حملات انگلیس همراه بود . شاگردان گرت ساوت گیت با میل هجومی بالا به سمت دروازه ی فرانسه حمله کردند و هر چند در ضدحملات دروازه ی شان تهدیدشد اما در نهایت در دقیقه ی ۵۳ به خواسته ی شان رسیدند . ضربه ی پنالتی که لحظاتی قبل برای انگلیس به دست آمده بود را هری کین به گل تساوی تبدیل کرد .

بازی تماشایی دو تیم همچنان ادامه داشت تا این که در دقیقه ی ۷۸ ژیرو توپ ارسالی گریزمان از جناح چپ را از میان مدافعان حریف با ضربه ی سر به گل برتری فرانسه تبدیل کرد .

چهار دقیقه بعد از این گل خطای مشکوکی درون محوطه ی جریمه ی فرانسه روی مهاجم انگلیس صورت گرفت اما داور اعتقادی به پنالتی نداشت که با اعتراض بازیکنان انگلیس کمک داور ویدیویی به فریاد آن ها رسید و در بازبینی پنالتی اعلام شد اما هری کین این ضربه را در دقیقه ی ۸۲ به بالای دروازه زد تا برتری فرانسوی‌ها ادامه داشته باشد .

با اعلام هشت دقیقه وقت اضافه فشار حملات انگلیس روی دروازه ی فرانسه چند برابر شد اما تلاش آن ها برای رسیدن به گل تساوی ثمری نداشت و خروس‌ها با برتری دو بر یک برابر سه شیرها به نیمه نهایی صعودکردند .

فرانسه در مرحله ی نیمه نهایی باید به مصاف تیم ملی مراکش بود تا برنده ی این دیدار به فینال راه پیدا کند و منتظر برنده ی دیدار آرژانتین و کرواسی باشد .

نوشته‌های تازه

شهریور 1403
ش ی د س چ پ ج
 111213141516
17181920212223
24252627282930
31010203040506
07080910  

بایگانی‌ها