استقلال با شکست الریان قطر صعود کرد

تیم فوتبال استقلال در هفته ی پنجم لیگ قهرمانان آسیا مقابل الریان قطر به پیروزی رسید تا همانند پرسپولیس در روز سیزدهم فروردین صعودش به دور بعدی این مسابقات را قطعی کند .

در ادامه ی مسابقات هفته ی پنجم لیگ قهرمانان آسیا ، تیم فوتبال استقلال امروز دوشنبه و از ساعت ۲۰ در ورزشگاه آزادی به مصاف الریان قطر رفت و این مسابقه در نهایت با نتیجه ی ۲ بر صفر به سود نماینده ی ایران به اتمام رسید .

سرورجپاروف (۴) و وریا غفوری (۵۸ – پنالتی) برای استقلال گلزنی کردند .

وینفرد شفر تیم استقلال را با ترکیب سیدحسین حسینی ، خسرو حیدری ، پژمان منتظری ، آرمین سهرابیان ، امید نورافکن ، روزبه چشمی ، امید براهیمی ، سرور جپاروف (۸۱ – علی قربانی) ، داریوش شجاعیان (۷۸ – مجید زکی پور) ، وریا غفوری ، فرشید اسماعیلی (۹۴ – جابر انصاری) به زمین فرستاد .

استقلال نیمه ی نخست را طوفانی آغاز کرد و در دقیقه ی ۴ روی حرکت فرشید اسماعیلی و گل سرور جپاروف از حریفش پیش افتاد . مثلث اسماعیلی ، جپاروف و داریوش شجاعیان در ۲۰ دقیقه ی ابتدایی مسابقه بارها خط دفاع الریان را آزار داد و دروازه ی تیم حریف را تا آستانه ی باز شدن پیش برد . 

تیم قطری در نیمه ی نخست به جز یکی دو موقعیت نصفه و نیمه ، فرصتی برای جبران گل نداشت و مدافعان استقلال اجازه ی به ثمر رسیدن حملات الریان را ندادند تا نیمه ی نخست با همان یک گل به پایان برسد .

در نیمه ی دوم هم استقلال بر بازی مسلط بود . نماینده ی ایران در دقیقه ی ۵۶ روی حرکت داریوش شجاعیان در محوطه ی جریمه ی الریان صاحب یک ضربه ی پنالتی شد . وریا غفوری در دقیقه ی ۵۸ این پنالتی را به گل تبدیل کرد تا آبی پوشان با خیال راحت‌تری به بازی ادامه بدهند .

الریان که چیزی برای از دست دادن نداشت ، چهره ی هجومی تری به خود گرفت . در دقیقه ی ۶۰ شوت محکم یکی از بازیکنان این تیم از پشت محوطه ی جریمه ، به تیرک دروازه ی استقلال برخورد کرد . 

شفر در دقیقه ی ۷۸ مجید زکی پور را به جای شجاعیان و سپس علی قربانی را به جای جپاروف وارد زمین کرد تا قدرت دفاعی استقلال بیشتر شود . هرچند الریانی ها در دقیقه ی ۸۳ می توانستند یکی از گل ها را روی اشتباه سیدحسین حسینی جبران کنند ولی مدافعان آبی پوش توپ برگشتی را از سمت دروازه دور کردند . 

مدیریت بازیکنان استقلال و تمرکز آن ها در دقایق پایانی باعث شد تا قطری ها راه به جایی نبرند و بازی با همان دو گل به سود استقلال به پایان برسد . دقایق تلف شده ی این بازی به خاطر درگیری امید ابراهیمی با بازیکن کُره یی الریان برای لحظاتی به جنجال کشیده شد و در نهایت داور مسابقه به هافبک آبی ها کارت زرد نشان داد .

استقلال با این برد ارزشمند ، ۹ امتیازی شد تا باتوجه به قانون بازی رو در رو ، همانند پرسپولیس صعودش به دور بعد را قطعی کند . صعود به عنوان تیم صدرنشین یا تیم دوم در بازی آخر استقلال با الهلال مشخص خواهد شد . 

"خبرگزاری مهر"

telegram

نوشته‌های تازه

شهریور 1403
ش ی د س چ پ ج
 111213141516
17181920212223
24252627282930
31010203040506
07080910  

بایگانی‌ها