ورزشکاران چه گونه غذا بخورند

این که چه گونه باید ورزش و تغذیه را درست برنامه‌ریزی کنیم تا ورزش اثر گذار باشد ، یکی از چالش‌های ورزشکاران است . وعدهای غذایی ورزشکاران باید در زمان درستی در روز خورده شوند و در عین حال باید مواد غذایی لازم به بدن آن ها برسد .

ورزش برای سلامت جسم و ذهن مفید است . بر خلاف تصور بسیاری از افراد ورزش کم تر از آن چه که فکر می‌کنیم ، کالری می‌سوزاند . برای مثال هر مایل که راه می رویم ، ۱۰۰ کالری می سوزانیم ، اما با خوردن یک وعده ی غذایی معمولی حدود ۲۵۰ کالری دریافت می‌کنیم .

با کمک توصیه‌های زیر می توانید انرژی مورد نیاز بدن را تامین کنید و در ‌عین ‌حال تاثیر کالری سوزی ورزشی را خراب نکنید .

ورزش صبحگاهی :

ورزش سبک در طول صبح مانند پیاده روی ، دوچرخه‌سواری ، یوگا و … انرژی کمی نیاز دارد . می توانید برای انجام این ورزش و تامین انرژی لازم آن ، آب بنوشید و یک مقدار نان یا یک گرانولای کوچک که ۱۰۰ کالری دارد ، بخورید . بعد از ورزش یک صبحانه ی مغذی بعد از ورزش بخورید که کربروهیدرات و پروتیین بدن شما را تامین کند . برای مثال می توانید تخم مرغ آب پز ، نان کامل ، آب میوه و شیر کم چرب بخورید .

ورزش در بعد از ظهر :

اگر بعد از کار ورزش می کنید . ناهار خود را سه تا چهار ساعت قبل از ورزش بخورید . می توانید مرغ گریل شده ، پنیر ، سوپ ، سیب زمینی گوشت و بوقلمون بخورید .

ناهار مناسب می‌تواند کالری مورد نیاز شما برای ورزش را تامین کند . ۱۵ تا ۳۰ ‌دقیقه قبل از ورزش موز ، پرتقال ، انگور و آب بخورید تا کمی انرژی شما افزایش یابد . اگر بیش از یک ساعت ورزش می کنید ، نوشیدنی ورزشی مصرف کنید . اگر در هوای گرم ورزش می کنید ، بیشتر آب بنوشید و هر ۱۰ تا ۲۰ ‌دقیقه آب مصرف کنید .

تامین انرژی بدن :

بعد از ورزش آب بدن را تامین کنید . اگر قصد دارید چند ساعت بعد از ورزش کنید ، شام بخورید ، نیازی نیست که میان وعده بخورید . اگر فاصله ی بین ورزش و شام زیاد است ، شیر کاکائوی کم چرب بخورید .

سعی کنید صبحانه را از دست ندهید و در وعده‌های غذایی به اندازه ی کافی مواد لازم را دریافت کنید . اگر این کار را انجام دهید ، احساس گرسنگی نخواهید کرد . بعد از ورزش غذای خیلی سنگینی نخورید ، زیرا این کار تلاش شما در طول ورزش را به هدر می‌دهد .

"ایسنا"

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

آذر 1401
ش ی د س چ پ ج
 1011
12131415161718
19202122232425
26272829300102
03040506070809

بایگانی‌ها