چرا طناب زدن مفید است ؟

بسیاری از افرادی که برنامه‌یی برای افزایش آمادگی جسمانی و تناسب اندام خود دارند ، طناب زدن را در این برنامه قرار می‌دهند . طناب زدن حرکت ورزشی است که ضربان قلب را افزایش می‌دهد و برای افراد با هر نوع آمادگی جسمانی مناسب است .

دلایل مختلفی برای طناب زدن وجود دارد که عبارتند از :

1. افزایش ضربان قلب

طناب زدن با افزایش ضربان قلب منجر به کاهش چربی‌های بدن و قدرتمند شدن عضلات می‌شود . طناب زدن یکی از موثرترین فرم‌های حرکت قلبی – عروقی است و تنها با پنج ‌دقیقه طناب زدن می‌توانید به اندازه ی نیم مایل دویدن کالری بسوزانید .

2. طناب زدن برای افراد با آمادگی های جسمانی مختلف مناسب است

افراد با هر نوع آمادگی جسمانی می‌توانند از طناب زدن فایده ببرند . تنها کافی است که با روزی پنج ‌دقیقه طناب زدن شروع کنید و کم کم این زمان را افزایش دهید . در حال‌ حاضر طناب‌های هوشمندی نیز در بازار وجود دارند که تعداد طناب زدن را می شمارند .

3. طناب زدن فواید متعددی دارد

طناب زدن بر روی قسمت‌های مختلف بدن کار می‌کند . ضمناً روش‌های مختلف طناب زدن وجود دارد که هر کدام از آن ها تمرکز این فعالیت را بر روی قسمت خاصی از بدن قرار می‌دهند . طناب زدن متعادل و قدرت بدن را نیز افزایش می‌دهد .

" ایسنا ‌؛ ‌به نقل از سایت یاهو "
بهمن 1401
ش ی د س چ پ ج
 121314
15161718192021
22232425262728
29300102030405
060708091011  

بایگانی‌ها