چند توصیه به ورزشکاران در رمضان

با شروع ماه مبارک رمضان در کشورهای اسلامی ورزشکاران زیادی ساعات طولانی از روز را روزه می‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌گیرند که این روند ممکن است بر برنامه ی ورزشی ورزشکاران تاثیراتی داشته باشد .

توصیه‌هایی به ورزشکاران روزه دار می‌تواند موثر باشد .

1. ورزش را در ماه مبارک رمضان متوقف نکنید

اگر ورزش را متوقف کنید ، حجم عضلات بدن کاهش می یابد . حتی اگر نمی توانید طوری ورزش کنید که افزایش حجم عضلات را شاهد باشید ، حداقل ورزش را کنار نگذارید تا عضلات را حفظ کنید .

2. شدت ورزش را تنظیم کنید

در حالت عادی می توانید وزنه زیادی بزنید اما در ماه مبارک رمضان این کار موثر نیست و باید شدت ورزش را کم کنید . میزان وزن یا تعداد تکرارهای مناسب را توجه به شرایط خود انتخاب کنید .

3. پروتیین مصرف کنید

اگر در حالت عادی در طول روز میزان مشخصی پروتیین مصرف می کنید ، در ماه رمضان این کار را نمی توانید انجام دهید . سعی کنید در وعده ی سحری و افطاری پروتیین کافی را دریافت کنید .

4. در وعده ی سحری کربوهیدرات مصرف کنید

مصرف کربوهیدرات در وعده ی سحری باعث می‌‌‌‌‌‌‌شود که در طول روز با کمبود کربوهیدرات مواجه نشوید .

5. زمان ورزش را تنظیم کنید

سعی کنید در ساعات صبح که هنوز بدن کربوهیدرات کافی را دارد ، ورزش کنید اگر ورزش را به غروب موکول کنید ، احتمال دارد که بدن شما توانایی لازم را نداشته باشد .

6. هر موقع احساس کردید زمان مناسبی است ورزش کنید

بسیاری از افراد نمی‌توانند زمان مشخصی برای ورزش را انتخاب کنند . سعی کنید هر زمان که انرژی بیشتری دارید ، ورزش کنید .

7. به اندازه ی کافی مایعات مصرف کنید

سعی کنید در زمان سحری و افطار مایعات کافی مصرف کنید تا زمانی که ورزش می کنید آب بدن از دست نرود .

8. در زمان افطار بیش از حد غذا نخورید

بعد از ساعات طولانی روزه‌داری ، احتمال بیش از حد غذا خوردن زیاد است . سعی کنید بر روی میزان غذا خوردن خود کنترل داشته باشید .

"ایسنابه نقل از سایت یاهو"

نوشته‌های تازه

خرداد 1403
ش ی د س چ پ ج
12131415161718
19202122232425
26272829303101
02030405060708
091011  

بایگانی‌ها