سیلی قایقران جانم را نجات داد

با گذشت بیست سال از درگذشت سیروس قایقران کاپیتان تیم ملی فوتبال ایران ، هنوز هم یاد و خاطرات او برای دوستان و همبازیان و علاقه مندانش زنده است .

بیست سال پیش در چنین روزی یکی از تلخ ترین اتفاقات فوتبال ایران رخ داد و تیم ملی کاپیتان محبوب و دوست داشتنی اش را برای همیشه از دست داد .

سیروس قایقران یکی از آن شخصیت های ورزشی بود که در زمان حیاتش هم وجهه ی ملی داشت . او با این که در ملوان و یا کشاورز بازی می کرد ، محبوب همه ی هواداران فوتبال بود و هیچ گاه کسی به او به چشم یک رقیب نگاه نکرد . قایقران کاپیتان تیم ملی بود و شاید یکی از بهترین گزینه ها در تاریخ فوتبال ایران برای کاپیتانی تیم ملی بوده است .

در بیستمین سالگرد مرگ سیروس قایقران مثل هر سال دوستان و همبازیان سابق او با بیان خاطرات و ابراز علاقه به قایقران یادش را گرامی می دارند .

محمد تقوی یکی از همبازی های مرحوم قایقران در تیم ملی نیز امروز در صفحه ی اینستاگرامش با انتشار عکس و متنی از سیروس قایقران به بیان خاطره یی از دوران حضورش در تیم ملی و در کنار او پرداخته است . تقوی در اینستاگرامش نوشته : «امروز سالگرد درگذشت یکی از نوادر فوتبال ایران است . همبازی بودن با سیروس قایقران  در تیم ملی یکی از بهترین افتخارات دوران ورزشی ام است .» 

او در ادامه به بیان خاطره یی از سیروس قایقران پرداخته و نوشته است : « در یکی از اردوهای تیم ملی در کشور شوروی سابق با شوت سنگین مجیدنامجو مطلق که به سرم خورد ، بیهوش شدم . پس از چند ساعتی که در بیمارستان به هوش آمدم ، گوش سمت راستم بسیار درد می کرد . وقتی آقای مهدی (مناجاتی) سرمربی وقت تیم ملی حالم را پرسید ، گفتم : همه چیز خوبه اما نمی دونم چرا این قدر سمت راست صورتم درد می کنه ، آقا مهدی با خنده گفت : باید از سیروس بپرسی که با چند تا سیلی جونت را نجات داد . وقتی به اردو برگشتم ، سیروس با همان لبخند همیشگی اش به سمتم آمد و گفت : خدارا شکر سالمی ، همه رو نگران کرده بودی … و گفت : اگر من نبودم مطمئناً از دست رفته بودی ، در صورتی که من هیچ چیز از سیلی او به خاطر نمی آوردم و اصلاً تا بیمارستان کاملاً بیهوش بودم ، گفتم آقا سیروس درد سیلی تو بدتر از شوت مجید بود . حاضرم آقا سیروس با همان خنده های زیبایش دوباره به صورتم سیلی می زد اما همچنان در کنار ما زنده می بود . روحش شاد و یادش برای همیشه سبز .»

"ورزش سه"

telegram

نوشته‌های تازه

تیر 1403
ش ی د س چ پ ج
 1112131415
16171819202122
23242526272829
30310102030405
0607080910  

بایگانی‌ها