عجایب باورنکردنی در لیگ یک

مگه میشه‌ ؛ مگه داریم ... لیگ حرفه‌یی باشد آن‌وقت تمام رفتارها و تصمیمات گرفته شده در روز اول مسابقات نماد غیر‌حرفه‌یی بودن قلمداد شود .

حتی در دورترین نقطه ی دنیا که رقابت‌های آماتور برگزار می‌شود هم پیدا نمی‌شود تیمی در یک رقابت رسمی 10 نفره وارد زمین شود و … بله متاسفانه ، افتتاحیه ی رقابت‌های لیگ دسته اول به عنوان دومین رقابت مهم باشگاهی در ایران بعد از لیگ برتر به قدری زشت و ناپسند بود که از همین روز نخست می‌توان پیش‌بینی کرد آخر قصه ی این رقابت‌ها به چه شکل خواهد بود . با بسته شدن پرونده ی هفته ی اول نگاهی اجمالی داریم به اتفاقات عجیب و نادر که تنها می‌توان در فوتبال ایران شاهد آن بود . 

 مگه داریم در نقطه‌یی از دنیا حتی در کشورهای عقب‌مانده تیمی در یک رقابت رسمی با تنها 10 بازیکن وارد زمین شود و بدتر از آن این که از دروازه‌بان دوم خود به عنوان مدافع در ترکیب سود ببرد ! بله داریم راه‌آهن تهران‌ ؛ باشگاهی که تا همین چند سال قبل یکی از بهترین باشگاه‌های پایتخت بود و مهد بازیکن‌سازی تهران قلمداد می‌شد اما با سوءمدیریت و سایر مشکلات حالا کارش به جایی رسیده که به خاطر بدهی‌های معوق از ثبت قرارداد بازیکنان منع می‌شود و درست چند دقیقه قبل از بازی پی می‌برد که تنها 10 بازیکن در اختیار دارد و باید به مصاف رقیب برود . سوال اینجاست مسوولان سازمان لیگ چرا تا روز بازی با سران باشگاه راه‌آهن تعارف داشته و اعلام نکردند مجوز ورود به این تیم را نمی‌دهند و تنها یکی ، دو ساعت قبل این موضوع را رسمی کردند و مدعی شدند بازی با حریف باید به هر شکلی برگزار شود ؟!
بازیکنی در هفته ی اول رقابت‌ها در ترکیب خونه به خونه مجوز و کارت بازی دریافت کرد که همزمان با سه باشگاه قرارداد داشت و همین امر باعث شکایت از او به کمیته ی انضباطی شده بود . میلاد ابطحی که در هفته‌های گذشته باعث اختلاف چند باشگاه شده بود ، این بار بدون این که موضوع شکایت‌های رسمی از او به کمیته ی انضباطی مشخص شود با دریافت کارت بازی در ترکیب خونه به خونه به مصاف مس رفسنجان رفت تا این سوال ذهن همه را به خود معطوف کند که حق سایر باشگاه‌هایی که میلاد ابطحی به عنوان بازیکنی حرفه‌یی با آن ها قرارداد امضا کرده ، از جمله نساجی مازندران و … تضییع شده است یا نه ؟ مسلماً ماجرای رخ داده در صدور مجوز این بازیکن می‌تواند سوژه‌های جنجالی فراوانی در پی داشته باشد . 
یکی از طولانی‌ترین مسابقات باشگاهی در تاریخ فوتبال را مردم بوشهر تماشا کردند ، جدالی بین ایرانجوان و نساجی که از ساعت 20:00 آغاز شد و نزدیک‌های ساعت 23:30 و نیمه شب به پایان رسید . در روزی که داور در لحظه ی آغاز بازی پی برد آمبولانس‌های موجود در ورزشگاه دستگاه شوک قلب به همراه ندارند ، از زدن سوت شروع خودداری کرد تا نزدیک به نیم‌ساعت زمان ببرد تا این دستگاه مهم پزشکی به ورزشگاه شهید بهشتی بوشهر برسد ، وقتی بازی به نیمه رسید به یک باره برق بوشهر و ورزشگاه قطع شد تا در گرمای وحشتناک جنوب ایران که حسابی مردم خونگرم این منطقه را به دردسر انداخته بود ، نزدیک به یک ساعت بازگشت جریان برق و نور ورزشگاه زمان ببرد تا با احتساب این اتفاق همچنین ادامه ی بازی در نیمه ی دوم طولانی‌ترین بازی تاریخ فوتبال ایران و به نوعی جهان در هفته ی اول لیگ دسته اول به ثبت برسد !
 بعد از اتفاقاتی که منجر به دور شدن طرفداران از تیم‌های محبوب خود در بازی‌های فصل جدید لیگ برتر از جمله در رشت شد ، طرفداران تیم‌هایی مثل ملوان ، خونه به خونه و … نیز طعم تلخی که چند روز پیش سپیدرودی‌ها چشیده بودند را چشیدند ، چون روند بازسازی و ترمیم سکوهای روبه‌روی ورزشگاه‌ها در تختی انزلی ، شهدای هفتم تیر بابل و … این اجازه را نداد تا شاهد حضور پرشور فوتبال‌دوستان شهرستانی در ورزشگاه‌ها باشیم . حال با این شرایط باید این سوال را از مسوولان سازمان لیگ و همچنین هیات فوتبال‌های استان‌های مختلف پرسید ، پروسه ی دور بودن طرفداران به خاطر عدم ایمنی سکوهای ورزشگاه‌ها تا چه مدت طول خواهد کشید ؟!
مسلماً اگر می‌خواستیم ریز به ریز اتفاقات رخ داده در هفته ی نخست لیگ دسته اول را بررسی کنیم ، باید اندازه ی یک کتاب سوژه می‌نوشتیم اما اشاره به همین چند مورد نشان می‌دهد در آغاز دومین تورنمنت معتبر باشگاهی ایران شاهد «دیدنی‌ها» به جای فوتبال در مستطیل سبز بودیم ! «دیدنی‌هایی» که نمونه ی آن در هیچ نقطه‌یی از جهان فوتبال نمونه‌‌اش رخ نمی‌دهد و نخواهد داد ، مگر در فوتبال به اصطلاح حرفه‌یی ایران !
"خبر ورزشی _ 96.05.18"
telegram

نوشته‌های تازه

تیر 1403
ش ی د س چ پ ج
 1112131415
16171819202122
23242526272829
30310102030405
0607080910  

بایگانی‌ها