حمله ی تند تارتار به سوال جنجالی در مورد پرسپولیس

مهدی تارتار یک بار برای همیشه پاسخ سوال جنجالی در مورد باخت به پرسپولیس را داد : در شش سال گذشته استقلال نتوانسته پرسپولیس را شکست دهد اما من با تیم نفت مسجدسلیمان توانستم .

مهدی تارتار ، سرمربی ملوان در نشست خبری پس از بازی مقابل پرسپولیس تهران شرکت کرد . او معتقدبود گل عیسی آل‌کثیر آفساید بوده اما این اتفاق را به دلیل نبود VAR دانست . البته جنجالی‌ترین بخش کنفرانس تارتار مربوط به سوالی در مورد شایعه ی همیشگی طرفداران رقیب در تقابل‌های او با پرسپولیس بود که با واکنش تند تارتار همراه شد .

* شرمنده ی هواداران شدیم
سرمربی ملوان در ابتدا گفت : عرض سلام و ادب خدمت همه ی عزیزان دارم . قبل از این که بخواهم در مورد بازی حرف بزنم از هواداران مان تشکرمی‌کنم که راه دوری آمدند و ما شرمنده شان شدیم . در رابطه با بازی صادقانه باید عرض کنم که بازی زیبایی بود هرچند کم گل بود . در نیمه ی اول بعد ازچند دقیقه پرسپولیس به بازی مسلط شد . درنیمه ی دوم گل زودهنگامی را دریافت کردیم که برنامه ی ما را به هم ریخت .

* داوران در این صحنه تقصیری ندارند

او در مورد نیمه ی دوم گفت : برای نیمه ی دوم برنامه ی بهتری داشتیم اما گلی که دریافت کردیم به نظرم آفساید بود . این صحنه را الان در رختکن دیدم . تمام زحمات ما به هدررفت . ما شبانه روزی برای موفقیت زحمت می‌کشیم و از داوران انتظار داریم که ، البته داوران تقصیری ندارند . به نظرم نبود VAR این مشکلات را ایجاد کرده و این طور زحمات تیم‌ها هدر می رود . ما با خط دفاعی کارمی‌کنیم که خط آفساید را رعایت کنیم ولی متاسفانه با اشتباه گل می‌خوریم . امیدوارم بررسی شود و برخوردشود .

* فدراسیون دنبال VAR باشد

او در این خصوص ادامه داد : اگر آفساید بوده به کارشناسان می‌سپاریم ، داوران ما داوران پاکی هستند اما تا وقتی VAR نباشد این مشکلات وجوددارد . فدراسیون باید به دنبال VAR باشد و اگر می‌خواهیم زحمات یک تیم به هدر نرود باید دنبال این مساله باشیم . من از آقای تاج عاجزانه خواهش می‌کنم ، این چندمین بار است که این را می‌گویم . مربیانی که زحمت می‌کشند برای شان سنگین است که با اشتباه داوری شکست بخورند . من شاید کنار خط به دلیل استرس ۱۰ بطری آب خورده‌ام .

* باید دستمزد داوران بیشتر شود

تارتار در گلایه از اشتباه داوری گفت : چرا تیم من باید با اشتباه داوری بازنده باشد ؟ از این که پرسپولیس تیم باکیفیت و قدرتمندی است ، هیچ شکی نیست که واقعاً تیم فنی و باکیفیتی هستند . در دور برگشت مسابقات عالی کار کردند و من اصلاً بحثی ندارم . به آن‌ها تبریک می‌گویم ولی این حقی که از ملوان تضییع شده ، چه ؟ من کاملاً از دوربین خط دفاع این صحنه گل را دیدم ، به نظرم صددرصد آفسایدبود . یک صحنه ی مشکوک  البته فکر کنم روی خط بود اما مشکوک به پنالتی بود . یک صحنه هم وجود دارد که سروش رفیعی برخورد خیلی شدیدی داشت و می‌توانست کارت زرد دوم را دریافت کند . همه ی این‌ها بررسی شود . ما نه کنایه می‌زنیم و نه اعتراض می‌کنیم ولی از کمیته ی داوران می‌خواهم که بررسی‌های لازم را انجام دهند . البته که می‌خواهم امکانات داوری و دستمزدهای آن‌ها را بیشتر کنند . این تضییع شدن حق یک مربی ، ۴۰ عضو کادر و تیم ، یک شهر و این همه هوادار واقعاً تحملش سخت است .

* استقلال ۶سال است پرسپولیس را نبرده !

مهدی تارتار درمورد شایعات تکراری پیش از رویارویی مقابل پرسپولیس ، گفت : ببینید من اصلاً دوست ندارم جواب این سوالات را بدهم . همان طوری که شما گفتید تکراری است اما از شما به عنوان خبرنگار انتظار ندارم این سوال را بپرسید . فضای مجازی بحثش جداست . شما به عنوان کسی که رسالت به گردن‌تان است نباید این سوال را بپرسید . آن‌هایی که مهدی تارتار را می‌شناسند می‌دانند که چه طوری به اینجا رسیده و سختی کشیده است . بنابراین انتظار ندارم این را بپرسید . تیم‌های مدعی مانند استقلال در ۶ سال گذشته پرسپولیس را شکست نداده‌اند ولی ما بردیم . با تیم نفت مسجدسلیمان بردیم . ما چندبار در همین سال‌های گذشته قهرمانی را از پرسپولیس گرفته‌ایم . شما حداقل این سوالات را نپرسید ، واقعاً ناراحت کننده است . فضای مجازی برای مردمی است که در فوتبال نیستند ، شناختی از ما ندارند و ممکن است قضاوت نادرست داشته باشند اما انتظارم از شما خبرنگاران این است که اصلاً چنین سوالاتی از من نپرسید . مرسی .

2010100

* با تمام وجود کار می کنیم

سرمربی ملوان در مورد هدفش برای رتبه ی نهایی این تیم در جدول رده بندی گفت : ما از روز اول قولی ندادیم و با بازیکنان صحبت کردیم که برای بهترین نتیجه تلاش می‌کنیم . تا روزی که لیگ ادامه دارد با تمام وجود کارمی‌کنیم ، زحمت می‌کشیم و هدف ما بهترین جایگاه برای نام بزرگ ملوان در جدول است‌ .

* از نظر زیرساختی مشکل داریم

او در مورد هدف بلند مدتش در ملوان عنوان کرد : ملوان الان شخصیت لازم را به دست آورده و لازمه ی آن هم این است که برای موفقیت مسوولان استانی به وسط کار بیایند ، به خاطر این هواداران . ملوان هوادارانی دارد که کم تر تیمی دارد . برای آن‌ها ارزش قایل‌ شوید ، وقتی تیمی پتانسیل هواداری دارد باید روی آن کارشود . ملوان برای این اولویت در بازی‌های باقی مانده ، فصل آینده و همین طور فصل‌های بعد باید حتماً یک فکر اساسی کند . زیرساخت‌ها را درست کنند ، از نظر سخت‌افزاری مشکلات زیادی دارد .

2010101

* در جدول پایین نخواهم آمد

تارتار در مورد مشکلات‌شان اضافه کرد : ما زمین تمرین خوبی نداریم ، این واقعاً مشکل بزرگی است . اگر تیمی می‌خواهد با تیم‌های بزرگ جدول رقابت کند باید امکانات داشته باشد . متاسفانه این مشکلات وجود دارد و  باید ببینیم هدف گذاری باشگاه چیست . انتظار از جایگاه باشگاه باید در فصل آینده بالاتر برود و نباید تنزل پیداکند . من هم مربی‌یی نیستم که در جدول پایین بیایم و می‌خواهم ارتقا داشته باشد . باید فصل تمام شود که ببینیم برنامه ریزی مسوولان استانی چیست تا تصمیم بگیریم .

* آخر بازی وقت تلف می‌کردند

تارتار در پایان راجع به وقت تلف کردن پرسپولیس گفت : دوباره می‌گویم به بازیکنانم افتخارمی‌کنم و دیدید که در دقایق آخر بازی وقت تلف می‌کردند و خیلی خوشحال بودند که ما را بردند . این نشان می‌دهد تیم خوبی هستیم و بردن ما برای تمام تیم‌ها کار سختی است .

نوشته‌های تازه

تیر 1403
ش ی د س چ پ ج
 1112131415
16171819202122
23242526272829
30310102030405
0607080910  

بایگانی‌ها