تغییر زمان ۳۰ مسابقه ی لیگ در ۱۸ هفته تا امروز ؛ ۷ اسفند/ این خبر به روز رسانی‌ می‌شود !

«تغییر زمان برگزاری دیدارها» به تیتری تکراری برای سایت سازمان لیگ تبدیل شده و فوتبال دوستان نمی‌توانند بر مبنای ساعت اعلام شده برای کارهای روزانه ی خود برنامه‌ریزی کنند !

بیست‌وسومین دوره ی لیگ برتر فوتبال در شرایطی روز 18 مرداد 1402 آغازشد که رویدادها و مسابقات بین‌المللی مختلفی در طول برگزاری این فصل گنجانده شده بود . مرحله ی انتخابی جام ملت‌های زیر 23 سال آسیا ، بازی‌های آسیایی هانگژو ، لیگ قهرمانان آسیا ، جام ملت‌های آسیا 2023 و فیفادی‌های مختلف در هفت ماه گذشته پشت سر گذاشته شد .

برنامه ی همه ی این رویدادها از قبل مشخص شده بود و می‌توان گفت که مدیران سازمان لیگ از این برنامه‌ها مطلع بودند . با این حال تعویق وقت و بی‌وقت دیدارهای لیگ برتر در ماه‌های اخیر موجب سردرگمی اهالی فوتبال شده است .

سازمان لیگ پیش از شروع لیگ ، ابتدا برنامه ی پنج هفته ی آغازین رقابت‌ها را اعلام کرد که هر پنج هفته به تعویق افتاد و چهار هفته رقابت‌ها ، پیش از فیفادی شهریور برگزارشد . در ادامه ی لیگ ، حضور تیم امید در بازی‌های آسیایی هانگژو سبب شد مقامات سازمان لیگ تصمیم به لغو هفته ی ششم بگیرند تا بازی‌های این هفته ، بعد از دیدارهای هفته ی هفتم و در پنج روز مختلف انجام شود !

صرف نظر از تغییر چند روزه ی دیدارها ، ساعت بازی‌های لیگ بیست‌وسوم نیز بارها دچار تغییر شده است . به‌عنوان مثال ، برنامه ی سه هفته ی ابتدایی نیم‌فصل دوم لیگ برتر فوتبال روز 14 بهمن در سایت سازمان لیگ منتشرشد . با این حال تا لحظه ی انتشار این گزارش ، ساعت هفت مسابقه از مجموع 24 بازی در این سه هفته تغییرکرد !

سازمان لیگ فوتبال ایران , لیگ برتر فوتبال ,

مدیران سازمان لیگ برای اعلام زمان دیدارها ، موارد مختلفی چون هماهنگی با صداوسیما برای پخش تلویزیونی ، وضعیت آب‌وهوایی ، ساعت اذان مغرب در شهرهای میزبان یا ساعت پرواز تیم‌های میهمان را درنظرمی‌گیرند . با این حال دیدارهای استقلال و پرسپولیس در سه هفته ی نخست نیم‌فصل دوم به مدت 2 ساعت و 15 دقیقه به تعویق افتاد که نمی‌توان هیچ‌یک از عوامل ذکر شده را در این تغییر دخالت داد .

صرف نظر از تعویق کلی برنامه ی هفته‌های اول تا ششم ، بازی‌های 18 هفته ی ابتدایی در مجموع 32 بار دچار تغییر شد ؛ البته دیدار مس رفسنجان – ملوان بندرانزلی به دلیل تاخیر در حضور ماموران نیروی انتظامی و بازی تراکتور تبریز – پرسپولیس به دلیل تجمع هواداران مقابل اتوبوس دو تیم ، به مدت 15 دقیقه تاخیر داشت . اگر این دو مورد را فاکتور بگیریم در 18 هفته ی لیگ برتر و تاکنون (دوشنبه 7 اسفند) زمان 30 مسابقه دچار تغییر شده است . با توجه به روند موجود به نظر می‌رسد باز هم شاهد چنین مواردی باشیم و لیست موجود به نوعی به روزرسانی شود !

همچنین زمان دیدار گل‌گهر – سپاهان در هفته ی ششم لیگ برتر دو بار تغییرکرد . این مسابقه ابتدا قرار بود روز 4 مهر برگزارشود که ابتدا به هشتم دی موکول و در روز هفتم دی برگزارشد . هفته ی پنجم با چهار تغییر زمان در این زمینه رکورددار است و هفته‌های دوم ، چهارم ، ششم ، پانزدهم و شانزدهم با سه تغییر ، در رده‌های بعدی قراردارند !

نوشته‌های تازه

تیر 1403
ش ی د س چ پ ج
 1112131415
16171819202122
23242526272829
30310102030405
0607080910  

بایگانی‌ها