تارتار : کادرفنی ایران بازی شطرنج‌گونه را از کادرفنی ژاپن بُرد

از نگاه سرمربی تیم فوتبال ملوان بندرانزلی تقابل ایران و ژاپن یک رقابت شطرنج‌گونه بوده که در نهایت کادرفنی تیم کشورمان فاتح آن شده است .

مهدی تارتار درباره ی پیروزی 2 بر یک ایران مقابل ژاپن در مرحله ی یک چهارم نهایی جام ملت‌های آسیا 2023 ، اظهارداشت : جادارد در ابتدا به تمام بازیکنان و اعضای کادرفنی تیم ملی ایران خسته نباشید بگویم ، واقعاً برد بزرگی بود و اعضای تیم توانستند دل مردم را شاد کنند که مطمئناً هیچ لذتی بزرگ‌تر از این برای فوتبالیست‌ها وجودندارد .

وی در مورد تفاوت نمایش ایران در دو نیمه بازی برابر ژاپن ، تصریح کرد : در نیمه ی اول هدف ما این بود که از روی زمین ساخت بازی داشته باشیم و جلو برویم و ژاپنی‌ها در این زمینه خیلی خوب عمل کردند و با گرفتن توپ از هافبک‌ها حملات سریع و خطرناک روی دروازه ی ایران ایجادکردند ، اما با بازیخوانی آقای قلعه‌نویی و همکارانش ، در نیمه ی دوم خط هافبک را از بازی خارج کردیم و با ارسال توپ بلند و استفاده از توپ‌های دوم و سوم توانستیم حریف را غافلگیر کنیم .

قلعه‌نویی و کادرش برنده ی بازی شطرنج‌گونه با ژاپن شدند
سرمربی تیم فوتبال ملوان همچنین با تمجید از کادرفنی تیم ملی یادآور شد : در نیمه ی دوم ، فوتبالی را از تیم ملی دیدیم که کم تر در این سال‌ها در عرصه ی ملی دیده بودیم و به همین دلیل باید به امیر قلعه‌نویی هم تبریک گفت که چنین تیم آماده و سرحالی را پدید آورده است . یک بازی شطرنج‌گونه را کادرفنی ما را از کادرفنی ژاپن برد . این نشان می‌دهد که مربیان ایرانی از مربیان خارجی چیزی کم ندارند و فقط نیازمند اعتماد بیشتر هستند .

دیدار ایران – ژاپن فینال کلاسیک آسیایی بود
وی افزود : ژاپن یکی از پرستاره‌ترین تیم‌های خود را در اختیار داشت ، اما دیدید که بازیکنان ایران با توان تاکتیکی و تکنیکی خود توانستند حریف را شکست دهند . این بازی برای خود یک فینال کلاسیک آسیایی بود و من شخصاً از قبل تورنمنت خیلی دوست داشتم که ایران و ژاپن در بازی نهایی به هم برسند و خوشحالم که این بازی را تیم ملی ایران بُرد .

بهترین بازیکن ایران چه کسی بود ؟
تارتار در پاسخ به این پرسش که کدام بازیکن بهترین بازیکن تیم ملی ایران در این بازی بود ، اظهارداشت : به نظر من نکته ی بارز نمایش ایران ، عملکرد خوب تیمی بود . به نظر من سخت و غیرمنصفانه است که بخواهیم یک بازیکن را به‌عنوان ستاره معرفی کنیم . به‌عنوان مثال دروازه بان و خط دفاعی ما به ساخت بازی سریع تیم ملی در نیمه ی دوم خیلی کمک کردند ، سعید عزت‌اللهی و امید ابراهیمی جانانه بازی کردند و محمد محبی ، علیرضا جهانبخش ، سردار آزمون و سامان قدوس نمایش سزاوارانه‌یی داشتند .

مقابل قطر نباید با غرور وارد زمین شویم
سرمربی تیم فوتبال ملوان بندرانزلی در مورد تقابل با قطر ، گفت : ما نباید قطر را دست‌کم بگیریم . اگرچه ژاپن بسیار قدرتمندتر از قطر بود ، اما اگر یک لحظه لغزش داشته باشیم و با غرور وارد زمین شویم ، مطمئن باشید که مقابل قطر غافلگیر خواهیم شد . البته کادرفنی و بازیکنان بسیار باتجربه هستند و می‌توانند بازی را مدیریت کنند و من فکر می‌کنم دست‌کم نگرفتن حریف مهم ترین نکته باشد .

با صحبت درباره ی قهرمانی فشار روی تیم ملی فشار نگذاریم
وی در پاسخ به این سوال که «شانس قهرمانی ایران را چقدر می‌دانید؟» ، تصریح کرد : ما نباید با صحبت کردن از قهرمانی روی بازیکنان تیم فشار بیاوریم ، اما من بسیار امیدوارم که روند موفقیت‌آمیز تیم ملی ادامه داشته باشد . فکر می‌کنم ایران پتانسیل این را دارد که مقابل هر حریفی در آسیا به پیروزی برسد و مطمئنم که اعضای تیم بیشترین تلاش خود را برای موفقیت تیم ملی انجام خواهندداد .

نوشته‌های تازه

شهریور 1403
ش ی د س چ پ ج
 111213141516
17181920212223
24252627282930
31010203040506
07080910  

بایگانی‌ها