تارتار : من خودم را یک انزلی‌چی می‌دانم و از این بابت افتخار می کنم

در آستانه ی شروع لیگ قهرمانان آسیا ، تماشای بازی‌های فوتبال در عربستان ، نکات جالبی را به ذهن باتجربه‌ترین سرمربی لیگ ایران می‌آورد .

مهدی تارتار سرمربی تیم ملوان این فصل جزو چهره‌های مورد توجه ی لیگ برتر ایران بوده است . باوجود دو شکست ابتدایی برابر ذوب‌آهن و استقلال ، نمایش تیم او به شدت مورد توجه قرارگرفت و رضایت هواداران ملوان باعث شد تا بازی هفته ی سوم در حضور پرشور تماشاگران انزلی به انجام برسد و با پیروزی چهار بر صفر ملوان نیز خاتمه یابد .

با این حال مساله ی جالب در مورد تارتار ، پیشنهاد سرمربی گری فولاد به او بود که بعد از برکناری منصوریان رقم خورد . تارتار که به نوعی با پیروزی تحقیرآمیز برابر فولاد زمینه‌ساز اخراج منصوریان شده بود ، این موضوع را به باشگاه ملوان سپرد و در نهایت با مخالفت مدیرعامل این باشگاه همه چیز در میان سکوت سرمربی ملوان به اتمام رسید .

مهدی تارتار حالا باتوجه به تعطیلی طولانی لیگ برتر در گفت و گو با خبرنگار ما پیرامون اتفاقات اخیر در تیم جدیدش صحبت کرده است :

بولت استقلالاز نتایج نه اما از نمایش تیمم راضی‌ام
او در مورد نتایج تیم ملوان و پیشرفت نسبت به فصل گذشته گفت : من فکر می‌کنم می‌توانستیم امتیازات بیشتری بگیریم . در بازی با گل‌گهر فرصت این را داشتیم که بازی را کنترل کنیم و سه امتیاز را نگه داریم . همین طور در بازی با استقلال فرصت خوبی برای تساوی داشتیم و برابر ذوب‌آهن هم بدشانس بودیم . بنابراین از نتایج رضایت کامل را ندارم اما از تلاش و نمایش بازیکنان راضی هستم . البته فکر می‌کنم ملوان پتانسیل این را دارد که تیم بهتری باشد و ما تمام تلاش مان را خواهیم کرد که در 26 بازی باقی مانده و جام حذفی ، نتایج خوبی بگیریم .

بولت استقلالزندگی در انزلی و با ملوان عالی است
تارتار در مورد شرایط تیم جدید خود و زندگی در انزلی توضیح داد : برای من زندگی در انزلی به عنوان یک سرمربی فوتبال عالی است . واقعاً حس خوبی از مردم می‌گیرم و توجه به فوتبال بسیار زیاد است . ملوان یک وجه مهم در زندگی مردم انزلی است و به نظرم این خیلی به تیم ما کمک و مسوولیت بازیکنان را سنگین می‌کند . من همیشه به بازیکنان گفته‌ام که باید بیشتر تلاش کنند ، چون چشم‌های زیادی روی آن ها وجوددارد و این جا هواداران نه فقط به عنوان یک تماشاگر بلکه به عنوان یک عاشق ، بازی ملوان را می‌بینند . من خودم را یک انزلی‌چی می‌دانم و از این بابت افتخار می کنم .

1917719

بولت استقلالراه حل ساخت مدعی جدید اینجاست
سرمربی ملوان در پاسخ به این سوال که آیا ممکن است نتایج ملوان از این هم بهتر بشود ؟ گفت : ببینید ما چهار هفته ی نخست با چهار تیم قدرتمند بازی کردیم و می‌گفتند قرعه ی مرگ است اما به هر حال چهار امتیاز کسب کردیم که شاید الان برای خودمان هم رضایت‌بخش نباشد . اما نباید خیلی رویابافی کنیم و باید اول یک پله را بسازیم و بعد روی آن قدم بگذاریم ، وگرنه زمین می‌خوریم و دیگر بلندشدن سخت می‌شود . به همین خاطر من از هواداران ملوان درخواست دارم زمان بدهند ، نگاه واقعی داشته باشند و همچینن مسوولان حمایت بیشتری انجام بدهند . در این صورت می‌توانیم با یک پروژه ی بلندمدت ، شرایط را برای ملوان تغییردهیم . اما فراموش نکنیم تازه فصل دوم بازگشت ملوان به لیگ برتر است و ما باید سعی کنیم این تیم ریشه‌دار را مثل گذشته در لیگ برتر جا بیاندازیم و بعد گام دوم را برداریم .

بولت استقلالدرباره ی پیشنهاد فولاد هیچ حرفی ندارم جز …
مهدی تارتار در خصوص پیشنهاد فولاد عنوان کرد : طبیعی است یک سرمربی و یک بازیکن در طول فصل پیشنهاداتی داشته باشد و نباید این مساله را خیلی حاد جلوه داد . بله به من هم پیشنهاد شد و مسوولان فوتبال که در پیش فصل هم مذاکراتی داشتیم ، تماس گرفتند اما من خودم را متعهد به باشگاه ملوان می‌دانم و به فولادی‌ها هم گفتم که باید این مساله را از طریق باشگاه پیگیری کنند . تمام تمرکز من روی بازی گل‌گهر بود و جا دارد از مسوولان فولاد تشکرکنم و همچنین از لطف هواداران ملوان ممنونم . برای فولاد در فصل پیش رو آرزوی موفقیت دارم و امیدوارم به جایگاهش برگردد .

بولت استقلالاز امیر قلعه‌نویی یک درخواست دارم
او درباره ی کیفیت بازیکنانش اظهارداشت : به نظر من بازیکنانم بسیار پرتلاش و باکیفیت هستند و هرروز برای بهترشدن تلاش می‌کنند . اما دوست دارم یک چیزی را بگویم ، ببینید این اتفاق بسیار خوبی است که کادرفنی تیم ملی لیگ برتر را تماشا می‌کند اما امیدوارم آقای قلعه‌نویی به استادیوم ما هم بیایند و یک بازی را تماشا کنند . شما اگر بازی‌های ما را دیده باشید ، مطمئناً به این نتیجه خواهیدرسید که بازیکنان شایسته ی زیادی در ملوان حضوردارند که شاید بتوانند در عرصه ی ملی هم خودشان را نشان دهند . درخواست دارم آقای قلعه‌نویی به تمرین تیم ما بیایند و بازی‌های مان را ببیند که این موضوع انگیزه ی فوتبالیست‌های انزلی را خیلی بالا می‌برد .

بولت استقلالچرا تهران یک زمین فوتبال خوب ندارد ؟
سرمربی باتجربه ی ملوان در مورد تفاوت زیرساخت و امکانات ، توضیح داد : واقعاً فوتبال ایران از این نظر فکرکنم در بدترین شرایط خودش قراردارد . ما قبلا حداقل 5 استادیوم در تهران داشتیم که امکان میزبانی از مسابقات را داشت اما حالا حتی ورزشگاه آزادی هم شرایط خوبی ندارد . مگر می‌شود پایتخت یک کشور آن قدر وضعیتش خراب باشد ؟ اصلاً وی ای آر و تکنولوژی‌های جدید به کنار ، چرا در تهران یک زمین تمرینی خوب پیدا نمی‌شود ؟ تهران را گفتم که بدانید وضعیت شهرستان‌ها چه قدر خراب است . هر سرمربی خارجی که می‌آید اول از زمین تمرین تیم‌ها گلایه دارد . ما هم واقعاً شرایط زمین مان خوب نبوده و این موضوع تاثیر منفی در عملکرد تیم‌ها دارد . زمین چمن دیگر از ملزومات اولیه ی فوتبال است ، اگر زمین ندارید که باید فوتبال را تعطیل کنید .

1917718

بولت استقلالفوتبال عربستان در حد اروپاست
وی افزود : عربستان قبل از این که اقدام به جذب این بازیکنان کند ، زیرساخت‌ها را درست کرد . ما بازی‌های شان را می بینیم و آن ها از نظر تصویربرداری و از نظر زیبایی استادیوم ، هیچ دستکمی از اروپا ندارند و این یک عامل مهم در بازاریابی لیگ یک کشور است . درست برخلاف فوتبال ما که تصاویری که از فوتبال مان به بیرون منعکس می‌شود ، تصاویر بی رنگ و روح و زشت و با نور سفید زیر مهتابی است که روی بازاریابی فوتبال و بازیکنان و آینده ی همه ی ما تاثیر منفی دارد . به نظر من یکی از دلایلی است که بین‌المللی شدن ما سخت است ، همین موضوع است .

بولت استقلالآن ها نیمار ، رونالدو و بنزما دارند اما …
تارتار همچنین در واکنش به سوالی پیرامون قرعه ی نمایندگان ایران در لیگ قهرمانان آسیا پاسخ داد : اول باید برای نمایندگان ایران آرزوی موفقیت کنم و امیدوارم نمایندگان ایران حمایت مسوولان را هم داشته باشند تا بتوانند نتایج خوبی بگیرند . به نظرم باتوجه به حضور ستاره‌های پرتعداد در تیم‌های عربی نباید خیلی فشار روی نمایندگان مان ایجاد کنیم و باید آن ها را درک کنیم . اما شما دیدید که در سال‌های گذشته نیز پرسپولیس باوجود اختلاف مالی شدیدی که با تیم‌های خارجی داشت ، موفق شد تا فینال هم پیش برود . پیش از این سپاهان و ذوب‌آهن نیز چنین شرایطی داشتند و من واقعاً خوشبین هستم که این نتایج دوباره رخ بدهند . جادارد همین جا بگویم که ای کاش تراکتور هم صعود می‌کرد ، چرا که نیروی هواداران این تیم می‌توانست همه چیز را بهتر کند .

بولت استقلالبه سهیل فداکار دوباره تسلیت می‌گویم
او در پایان گفت : جا دارد در پایان درگذشت پدر سهیل فداکار را هم به او تسلیت بگویم ، همه ی ما در تیم داغدار و عزادار او هستیم و انشالله خدا به خانواده ی او صبر عطا کند .

نوشته‌های تازه

شهریور 1403
ش ی د س چ پ ج
 111213141516
17181920212223
24252627282930
31010203040506
07080910  

بایگانی‌ها