قوی زیبا را دریابید ، لطفاً !

تیم فوتبال ملوان با وجود عبور از کابوس آسانسوری شدن در فصل بیست‌ودوم ، در سایه ی سکوت کتابخانه‌یی با تردیدهای زیادی برای فصل آتی لیگ روبه‌روست .

تیم فوتبال ملوان در فصل بیست‌ودوم لیگ برتر با 27 امتیاز در جایگاه دوازدهم قرارگرفت . ارزان‌ترین تیم فصل گذشته ی لیگ ، بعد از شش سال به لیگ برتر بازگشت و توانست از کابوس آسانسوری بودن تیم‌های تازه صعود کرده فرارکند ؛ اما سرنوشت این تیم برای فصل بعد با تردیدهای زیادی همراه است .

بعد از پایان فصل بیست‌ودوم ، مازیار زارع سرمربی ملوان و پژمان نوری مدیرعامل باشگاه ملوان از سمت خود استعفاکردند . هیات مدیره ی باشگاه ملوان پنج عضو دارد که دو نفر عضو توسط نیروی دریایی و سه عضو دیگر از سوی باشگاه انتخاب می‌شوند . در حال حاضر همه چیز به احمد دنیامالی رییس مجمع باشگاه ملوان و نماینده ی فعلی شهر انزلی بستگی دارد . او مدتی قبل پیشنهاد بازگشت نوری به نیمکت مربی گری قوی سپید خزر را مطرح کرد که تا امروز اتفاق خاصی در این مورد نیفتاده است . 

در همین رابطه محمد احمدزاده سرمربی پیشین ملوان بندرانزلی در گفت‌وگو با تسنیم راجع به شرایط قوی سپید خزر ، گفت : «من شنیده‌ام که قرار است آقای دنیامالی نماینده ی شهر انزلی ، یک اسپانسر جدید و قوی بیاورد ، ولی این ادامه ی یک مسیر روزمرگی است که یک فرد می‌آید و بعد از یکی دو سال یک نفر دیگر جایگزین او می‌شود . نماینده ی شهر باید این روزمرگی را تبدیل به یک ثبات برای ملوان کند ، چون ملوان نمی‌تواند با این روش روزهای خوبی را تجربه کند» .

ملوان یکی از تیم‌های ریشه‌دار فوتبال کشور است که از محبوبیت زیادی میان اهالی شهر انزلی برخوردار است . هواداران انزلی‌چی که شش فصل از لیگ برتر دور بودند ، ارزش حضور در لیگ برتر را به خوبی می‌دانند . با توجه به وضعیت سال پیش به نظر می‌رسد امسال هم ملوان باشگاه کم هزینه‌یی باشد ، اما اگر این سکوت کتابخانه‌یی درباره ی ملوان و شرایطش ادامه پیدا کند ، هیچ بعید نیست که ملوان دوباره به سطوح پایین‌تر فوتبال سقوط کند .

ملوان در 17 مرداد 1401 قهرمان لیگ یک شد و در آن مراسم علاوه بر هواداران و عوامل مرتبط با تیم بسیاری از مسوولان استانی حضور داشتند . با این وجود سرمربی و مدیران باشگاه ملوان بارها طی فصل گذشته از کمبود حمایت‌ها پیرامون این تیم گلایه کردند . البته این تجربه‌ در دیگر تیم‌های گیلانی هم دیده شده است ، داماش ، ملوان و سپیدرود هم مثل ملوان در تنهایی و بی‌حمایتی را چشیده‌اند . آن ها در لیگ بالاتر یا سطوح بالای فوتبال با مشکل حامی مالی و حمایت مسوولان استانی دست به گریبان بودند و همیشه «سقوط» فرجام تلخ‌شان بوده است .

پیرامون همین موضوع میعاد یزدانی که سابقه ی عضویت در هر سه تیم گیلانی را داشته و به تازگی با داماشیان گیلان به لیگ یک صعود کرده است ، گفت : «شاید در سطوح پایین‌تر سرمایه‌گذار یا مالک شخصی با فداکاری از جیبش پرداخت کند و خیلی متحمل فشار نشود ، اما لیگ‌های یک و برتر هزینه ی بسیار گزافی را طلب می‌کند . استان گیلان متاسفانه مانند اصفهان و کرمان آن چنان صنعتی نیست که بگوییم صنعتی‌ها از ما حمایت کنند . شهر و استان ما این تجربه را با سپیدرود و ملوان داشته است . فصل گذشته ملوان در بعضی بازی‌ها با سه یا چهار گل اختلاف بازنده می‌شد . فکر می‌کنید مشکل چه بود ؟ تفاوت میزان بودجه ی تیم‌ها . مشکل تیم‌های گیلانی در سطوح بالاتر حمایت مالی است . امیدواریم مسوولان استان از حالا که رقابت‌ها شروع نشده به حمایت از همه ی تیم‌ها از جمله داماشیان و ملوان فکرکنند» .

ملوان روزهای سرنوشت‌ساز فوتبال را یک به یک می‌سوزاند و نه خبری از انتخاب مدیرعامل و سرمربی است و نه شروع تمرینات . قوی سپید به خواب تابستانی رفته انگار و قرار نیست کسی به آن رسیدگی کند . خدا کند فرصت‌سوزی‌های امروز به حسرت بهار سال بعد و سقوط دوباره ی ملوان منجر نشود که اگر خدای ناکرده این طور بشود ، مقصر تمام آن هایی هستند که امروز ملوان را به حال خود رها کرده‌اند . قوی زیبا را دریابید ، لطفاً .

نوشته‌های تازه

شهریور 1403
ش ی د س چ پ ج
 111213141516
17181920212223
24252627282930
31010203040506
07080910  

بایگانی‌ها