سعید عزت اللهی : ملوان با آقای تارتار فصل خیلی خوبی داشت

من و احمد قلب تیم مان هستیم ، اینجا خیلی به ما احترام می‌گذارند و ما را دوست دارند .
 سعید عزت‌اللهی این روزها در آرامش دبی ، فوتبال خود را با تیم شباب الاهلی امارات دنبال می‌کند و امیدوار است با این تیم به رویاها و عناوین بیشتری برسد .

عزت‌اللهی که سابقه ی سال‌ها بازی در تیم ‌ملی را دارد ، درباره ی وضعیت تیم‌ ملی ایران هم صحبت‌های جالبی را انجام داده و می‌گوید جوان‌گرایی و پوست‌اندازی نیاز به زمان ، صبر و فرصت دارد .

ستاره ی تیم ملی ایران که قرار است ماه آینده با شباب الاهلی به ایران بیاید و در پلی آف لیگ نخبگان با سپاهان دیدارکند ، درباره ی آینده ی خود نیز صحبت و تاکید کرده است که فصل آینده در تیم شباب الاهلی خواهدماند .

این گفت و گو را بخوانید :

* اول می‌خواستم در مورد مصدومیتت صحبت کنی . ما ویدیویی ندیدیم که چی شد این مصدومیت برات اتفاق افتاد و به نظر دردناک هم بود .
در بازی با الوصل این مصدومیت برای من پیش آمد و این که خودم هم دقیقاً نمی‌دانم کدام لحظه این اتفاق افتاد . چون دو برخورد داشتم و فکرمی‌کنم در یکی از آن ها اتفاق افتاده . یک صحنه تکل زدم و بعد چرخیدم ولی جالبش این است که من از وقتی که درد در زانو احساس کردم تا آخر بازی ، در زمین حضور داشتم و فکرمی‌کردم چون درد زیادی ندارم ، چیز خاصی نیست . گفتم حتما یک ضربه‌یی چیزی بوده . 15 دقیقه همان‌طور بازی کردم و بعد که آمدم رختکن دکترهای تیم چک کردند و این احتمال را دادند که ام سی ال زانویم دچار پارگی شده . بعد رفتم عکسبرداری و تایید کردند که این طور است . ولی خداراشکر پارگی ام سی ال در گرید جراحی نبود و به خاطر همین یک آتل بستم و راه رفتن و این چیزها با همان انجام می‌شود و حدودا 8-10 هفته طول می‌کشد تا برگردم . فعلاً تمرینات فیزیوتراپی را انجام می‌دهم تا دو سه هفته ی دیگر تمرینات تقویتی را انجام دهم و ان‌شاالله هرچه سریع‌تر بتوانم برسم .

* بعد از مصدومیتت خیلی زود کارهای تمرینی خودت رو آغازکردی و با تصاویری که گذاشتی مثل همیشه نشون دادی که انگیزه ی زیادی داری و چه بسا این انگیزه بیشتر هم شده . درست می‌گم ؟
قطعاً همین‌طور است . مصدومیت باعث می‌شود یک فشاری را از لحاظ روانی ایجادمی‌کند ولی مصدومیت هم جزوی از فوتبال است . این باعث شده پُرقدرت برگردم و همه ی تلاشم را می‌کنم چون از همان روز اول کارهای درمانی را شروع کردیم . من پایم مصدوم شده و یک سری تمرینات را نمی‌توانم انجام دهم اما تمرینات بالا تنه انجام می‌دهم و پیشبینی این است که به امید خدا در پیش فصل برگردم . مطمئناً تا وقتی به مرز آمادگی نرسم و خیالم از مصدومیت راحت شود ، دوست ندارم این اتفاق بیفتد . مصدومیت من طوری است که اگر عجله کنم و بحث ریکاوری را خوب انجام ندهم ، احتمال دارد اتفاق بدتری بیفتد .

* دقیقاً کی برمی‌گردی ؟
فکر کنم از اواخر تیر کارم را شروع کنم و مرداد آماده ی بازی کردن باشم .

* فصلی که برای تو گذشت خیلی خاص بود ، چون قرارداد مهم و بزرگی با شباب الاهلی بستی . اول این که قراردادت چند ساله ست ؟ و از نیم فصل اول راضی بودی ؟
به هر حال فکرکنم فصل فوتبالی خوبی بود ، من اول با وایله شروع کردم و با کم و کاستی‌ها تا نیم فصل عملکردی داشتم که خدا را شکر پیشنهاد تمدید این باشگاه را هم گرفتم اما به نظرم تایمی بود که دیگر باید چالش جدیدی تجربه می‌کردم .

* حالا چرا شباب الاهلی ؟
بعد از جام ملت‌ها پیشنهادات مختلفی آمد اما چون شباب الاهلی باشگاه بزرگ و شناخته‌شده در سطح آسیاست و در سال‌های اخیر هم قهرمان لیگ امارات شده و در آسیا هم حضور داشته است . در حال حاضر یک سال دیگر قرارداد دارم اما قابل تمدید است و باید ببینیم در فصل جدید چه می‌شود . اول از همه دوست دارم یک فصل خوب داشته باشم و به اهداف مان برسیم .

2021546

* ولی برای ما جالب بود که خیلی سریع وفق پیدا کردی .
به هر حال وقتی به لیگ جدید می‌آیی قطعاً به زمان نیاز داری اما عملکردی که داشتم ، رضایتبخش بود . از لحاظ تیمی به نظرم می‌توانستیم بهتر باشیم و حتی قهرمان لیگ شویم اما کسب قهرمانی سوپرجام ، برایم خیلی خوب بود . برای فصل جدید امیدوارم عناوین بیشتری هم کسب کنیم .

* سطح لیگ امارات رو چه طور می‌بینی ؟ دوست داشتم به خصوص در مقایسه با لیگ قطر که اونجا هم بازی کردی ، بگی . همچنین کیفیت تمرینات چه طوره و خودت چه حسی از بازی توی این لیگ داری ؟
از لحاظ کیفیت به نظرم تیم‌ها خیلی نزدیک هم هستند و اکثر تیم‌ها بازیکنان خوبی دارند . در قطر این چیزها را خیلی کم تر می‌بینی و بیشتر بازیکنان سطح بالا در یکی دو تیم هستند . بقیه ی تیم‌ها نمی‌توانند با السد و الدحیل زیاد رقابت کنند و جذابیت کم تر می‌شود . قهرمان واقعاً قابل پیشبینی نیست و این فصل هم الوصل بعد از چندین و چند سال قهرمان شد و سال پیش هم تیم ما قهرمان شده بود . العین هم که قهرمان آسیا شد ، در لیگ ما سوم شد . ما این تیم را در ورزشگاه آن ها شکست دادیم و این جذابیت برای من خیلی خوب است و قبل از شروع بازی هیچ کس نمی‌تواند حدس بزند که چه تیمی برنده است . لیگ خیلی نسبت به قطر رقابتی‌تر است .

* این فصل چند گل مهم زدی که بهترینش با اون شوت از پشت محوطه بود . درباره ی این گل‌ها صحبت کن و این که به عنوان یه هافبک دفاعی این چه قدر برات مهم بود ؟
این گل‌ها خیلی برایم مهم تر بود . با توجه به پستی که دارم انتظار این است که گل و پاس گل نداشته باشم ، اما لطف خدا بود و گل زدم . یکی از قشنگ‌ترین گل‌هایی بود که در کریرم زدم و خیلی لذت بخش و مهم بود . این گل‌ها خیلی در روحیه ی بازیکن تاثیردارد اما واقعیت من همیشه دوست دارم تیم برنده شود ، چه گل بزنم و چه گل نزنم . امیدوارم در فصل جدید هم گل بزنم .

* توی امارات با احمد نوراللهی تا حالا صحبت کردی ؟
با احمد چند بار صحبت کردم و او از دوستان خیلی خوب من است . فوتبالیست قویی است و این فصل هم فوق العاده کارکرد و جا دارد به او تبریک بگویم . البته آن ها در ابوظبی هستند و زیاد نشده همدیگر را ببینیم اما با هم در ارتباطیم .

* خیلی جالبه که هر دو تون به عنوان هافبک دفاعی اونجا هستید . قبلاً معمولا امارات بازیکن هجومی ایرانی می‌خرید ، ولی شما این قدر خوب بودید که دنبال شما اومدن .
این دیگر همه جا مشهود است . در فوتبال روز دنیا پست هافبک و مخصوصاً هافبک دفاعی خیلی تعیین کننده است . قبلاً تیم‌ها دغدغه داشتند بازیکن هجومی بخرند اما الان برای موفقیت یک تیم ، شما نیاز دارید ساپورت خوب از عقب زمین داشته باشید . هافبک دفاعی به نظرم قلب یک تیم است و الان مثلاً شما نتایج منچسترسیتی را ببینید که با رودری و بدون او چه نتایجی می‌گیرد . در رئال مادرید و سایر تیم‌ها هم همین‌طور است و به نظرم تیم اگر از عقب زمین خوب ساپورت نشود ، بازیکنان تهاجمی هم نمی‌توانند عملکرد خوبی نشان دهند . در فوتبال اروپا به این باور رسیده‌اند و در امارات و قطر هم روی آن کار می‌کنند و اهمیت این پست را درک کرده اند .

* شباب الاهلی یه باشگاه بزرگ تو اماراته با یه پیشینه ی عالی . اونجا موقعیتت به عنوان یه ایرانی چه طوره ؟
قطعاً همین‌طور است ، جو رختکن و تماشاگران و مردم برای من عالی است . خیلی ایرانی‌ها را دوست دارند ، مخصوصاً در این باشگاه . امیدوارم امیدوارم امیدوارم اتفاق خوبی برایم رقم بخورد و به عنوان یک ایرانی بتوانم آن شخصیت و سطح کیفی مورد انتظار از یک فوتبالیست ایرانی را نشان بدهم .

2021547

* در مورد تیم ملی هم صحبت کنیم . این دوری از تیم ملی چه قدر برات سخت بود ؟ چون تو خیلی کم مصدوم می‌شی و کلاً هم همیشه بودی .
قطعاً خیلی برایم سخت بود . این که بعد از سال‌ها بازی تیم ملی را از تلویزیون ببینم خیلی سخت بود . البته کنار بچه‌ها نبودم اما از راه دور در ارتباط بودیم و سعی کردم روحیه بدهم که این دو بازی را پشت سر بگذاریم . تیم ملی ما در چند سال اخیر عملکردی داشته که انتظارات رفته بالا و این وظیفه ما را سخت‌تر می‌کند . قطعاً تیم‌های رو به روی ما از همه لحاظ خودشان را آماده می‌کنند که با حداقل نتیجه ی ممکن ببازند یا یک مساوی بگیرند و عملکرد ما را خنثی کنند .

* گفتی که برات خیلی سخت بود دور از تیم ملی باشی ، در کل وضعیت تیم ملی رو چه طور ارزیابی می‌کنی ؟
به عنوان کسی که سال‌ها در تیم ملی بودم ، خیلی برایم سخت بود اما خدا را شکر تیم برنده شد و بازیکنان بدون مصدومیت از زمین بیرون رفتند . نتایجی هم که گرفتیم تا حدودی خوب بود ، تیم ملی در زمانی است که نیاز به حمایت دارد و پروسه‌یی که آقای قلعه‌نویی برای جوانگرایی و پوست اندازی آغازکردند ، نیاز به زمان دارد . تیم‌های دیگر هم کارمی‌کنند و از بازیکنان جوان استفاده می‌کنند . قطعاً شرایط پرورش استعداد و زیرساخت ، باید با کشورهای دیگر مقایسه شود . ما نباید انتظار داشته باشیم که آقای قلعه نویی برود یک فوتبالیست را از خانه بیرون بیاورد و به تیم ملی ببرد .

* نکته ی جالبی گفتی . یعنی باید در لیگ برتر باشند ؟
اگر دنبال این هستیم که استعداد خوب پرورش بدهیم ، باید به نظرم از همین باشگاه‌ها شروع شود و به زیرساخت چندین برابر توجه شود تا نتیجه اش در تیم بزرگسالان دیده شود . به عنوان کسی که چندین و چند سال در تیم ملی بودم ، می دانم خیلی دغدغه برای پوست اندازی هست اما شما به عنوان مربی تیم ملی همه ی مسوولیت برعهده ی شماست و این چالش نیاز به حمایت از سوی همه دارد . نباید بار این مسوولیت را کاملاً برعهده ی کادرفنی تیم ملی بگذاریم و بخشی را باشگاه باید بردارد . در فوتبال دنیا هم عرف این است که مربی نباید از خانه ی طرف ، بازیکن را بیاورد و بازیکنان باید در پایه و لیگ برتر کارکنند و نهایتاً به صلاحدید کادرفنی و مربیان ، وارد تیم ملی شوند و کم کم به تیم برسند .

* فکر می‌کنی ورود بازیکنان به تیم ملی باید چه طور باشد ؟
به نظر من خودم به شخصه فکر می‌کنم آن قدر راحت نیست ، شما برای این که مجموعه ی خوب داشته باشید نیاز به بازیکنانی دارید که چندین سال تجربه داشته باشند . بازی در عرصه ی ملی کاملاً با باشگاهی متفاوت است و به نظر من یک دنیای دیگری است . اصلاً تضمینی نیست کسی که در باشگاهی خوب بازی می‌کند در عرصه ی ملی هم خوب باشد . همه ی این موارد نیاز به زمان دارد و بازی های ملی کاملاً متفاوت است . امیدوارم با کمک همه ی مجموعه ی تیم ملی ، تیم ملی به سمت مثبتی برود و نتایج خوبی کسب کند .

* باتوجه به وضعیت سیدبندی ، فکر می‌کنی مرحله ی بعدی برای ایران آسونه ؟ یا ممکنه صعود چالشی داشته باشیم ؟
همیشه گفتم که ما به عنوان تیم مدعی و قدرت آسیا ، فرقی ندارد در چه گروهی باشیم . آن قدر به مجموعه ی تیم ملی ایمان دارم که باید بگویم بقیه ی کشورها باید دغدغه این را داشته باشند که با ما هم گروه شوند یا نه .

1986577

* پایان لیگ رو دیدی ؟ ملوان تیم سابقت بهترین رتبه ی تاریخش رو گرفت و پرسپولیس هم قهرمان شد . نظر تو چیه ؟
هفته ی آخر لیگ را دنبال کردم و به نظرم ملوان با آقای تارتار فصل خیلی خوبی داشت . به ایشان و آقای فهمیده تبریک می‌گویم و ملوان با تیم کاملاً جوان و پُرانگیزه دست به کار بزرگی زد و با توجه به این که آن ها بودجه ی کمی داشتند ، خیلی کار بزرگی کردند و دل هواداران را شاد کردند . امیدوارم فصل جدید با توجه به انتظاراتی که هست ، مسوولان تیم و باشگاه بتوانند به رده ی خوبی برسند .

* فصل بعد شباب الاهلی هستی یا ممکنه تصمیم تازه بگیری ؟
من قرارداد دارم و فصل بعد حتماً اینجا هستم .

* در مورد بازی با سپاهان در پلی آف آسیا هم لطفاً صحبت کن که باید بیای ایران و بازی جالبی می‌شه . بعدش هم ممکنه با استقلال و پرسپولیس بازی کنید .
من هم تازه فهمیدم که پلی آف با سپاهان بازی داریم . سپاهان تیم خیلی خوب و بزرگی است و یکی از تیم‌های قدرتمند ایران است . کار سختی داریم اما باید ببینیم در آن روز چه اتفاقی رخ می‌دهد . به نظرم بازی جذابی خواهدبود و امیدوارم تیمی که لایقش است ، به نتیجه برسد .

* که تو الان توی 27 سالگی به مرز 60 بازی ملی رسیدی . فکر می‌کنی بتونی رکورد جواد نکونام رو بشکونی و بیشترین حضور توی جام جهانی رو داشته باشی ؟
من همیشه با افتخار لباس تیم ملی را پوشیدم و به عشق مردم بازی کردم اما بقیه‌اش دست خداست . خودم خیلی به رکورد فکرنمی‌کنم اما دوست دارم تا وقتی مثمرثمر هستم به تیم ملی کمک کنم . باید ببینیم تا چه تایمی می‌توانم بازی کنم و امیدوارم در این سال‌های باقی مانده عملکرد خوبی داشته باشم . نمی‌دانم اصلاً چند بازی ملی دارم و فکر کنم حدود 70 تا باشد ، البته چند بازی ملی حساب نشده ولی باور کنید دقیقش را نمی‌دانم .

 

نوشته‌های تازه

مهر 1403
ش ی د س چ پ ج
 10111213
14151617181920
21222324252627
28293001020304
0506070809  

بایگانی‌ها