قطر حریف ایران در نیمه‌نهایی شد

تیم فوتبال قطر با برتری برابر ازبکستان در ضربات پنالتی ، حریف ایران در نیمه‌نهایی جام ملت‌های آسیا شد .

 در آخرین دیدار مرحله ی یک‌چهارم نهایی جام ملت‌های آسیا ، از ساعت ۱۹ شنبه شب ، تیم‌های قطر و ازبکستان با قضاوت کیم هی از کره‌جنوبی در ورزشگاه البیت دوحه به مصاف هم رفتند .

دو تیم در حالی برابر هم به میدان رفتند که قطر به عنوان مدافع عنوان قهرمانی با شکست فلسطین و ازبکستان با پیروزی برابر تایلند به یک‌چهارم نهایی رسیده بودند .

قطر حریف ایران در نیمه‌نهایی شد/ حذف ازبک‌ها در ضربات پنالتی

مسابقه با بازی رو به جلو و تهاجمی‌تر قطر آغازشد و فشار تیم میزبان سبب شد تا اوتکر یوسوپف در دقیقه ی ۲۷ دروازه ی خودی را بازکند و عنابی‌ها یک بر صفر جلوبیفتند . نیمه ی اول با همین تک گل به سود قطر به پایان رسید .

در شروع نیمه ی دوم ، تلاش ازبکستان برای جبران گل خورده بیشتر شد و اودیلون خامروبکوف در دقیقه ی ۵۹ توانست گل مساوی را وارد دروازه ی قطر کند تا نتیجه ی این دیدار یک – یک مساوی شود .

قطر حریف ایران در نیمه‌نهایی شد/ حذف ازبک‌ها در ضربات پنالتی

نتیجه ی یک – یک تا پایان ۹۰ دقیقه بدون تغییر باقی ماند تا کار برای تعیین تیم برنده به وقت‌های اضافه کشیده شود . در دو وقت ۱۵ دقیقه‌یی هم به با وجود تلاش دو تیم ، توپی از خط دروازه عبورنکرد تا ضربات پنالتی تیم صعود کننده به مرحله ی نیمه‌نهایی را مشخص کند .

قطر در ضربات پنالتی توانست با نتیجه ی ۳ بر ۲ و در مجموع ۴ بر ۳ ازبکستان را شکست دهد و راهی مرحله ی نیمه‌نهایی شود .

با صعود قطر به نیمه‌نهایی ، پرونده ی مرحله ی یک‌چهارم نهایی بسته شد و طبق برنامه در مرحله ی نیمه‌نهایی روز سه‌شنبه ۱۷ بهمن ، کره‌جنوبی و اردن از ساعت ۱۸:۳۰ به مصاف هم می‌روند و در دومین بازی این مرحله ، روز چهارشنبه ۱۸ بهمن ، تیم‌های ایران و قطر مقابل هم قرارمی‌گیرند تا تکلیف دو تیم صعودکننده به فینال جام ملت‌های آسیا در ۲۱ بهمن مشخص شود .

ترکیب اولیه ی قطر :

مشعل برشام ، لوکاس مندز ، طارق سلمان ، المهدی علی ، محمد وعا ، حسن الهیدوس ، جاسم جابر ، احمد فتحی ، پدرو میگل ، اکرم عفیف و معز علی

سرمربی : بارتولومه مارکز

قطر حریف ایران در نیمه‌نهایی شد/ حذف ازبک‌ها در ضربات پنالتی

ترکیب اولیه ی ازبکستان :

اوکتیر یوسوپوف ، رستم آشورمات ، عمر عشمورودوف ، عبدالله عبدالله‌اف ، فرخ سیفی‌اف ، اتابیک شکروف ، عادل‌جان هامروبکو ، عزیزبیک تورگونبوئف ، عباس‌بیک فیض‌الله‌اف ، اوستون اورونف و جلال‌الدین ماشاریپوف

سرمربی : سرچکو کاتانچ

قطر حریف ایران در نیمه‌نهایی شد/ حذف ازبک‌ها در ضربات پنالتی

نوشته‌های تازه

شهریور 1403
ش ی د س چ پ ج
 111213141516
17181920212223
24252627282930
31010203040506
07080910  

بایگانی‌ها