پژمان نوری : این صحنه را در عمرم ندیده بودم

حاشیه های پایان بازی مس رفسنجان و ملوان بندرانزلی که منجر به اخراج پژمان نوری گردید ، سبب شد پس از مدت ها گفت و گویی با کاپیتان با تجربه ی ملوانان داشته باشیم .

نوری که این فصل تمایل چندانی به مصاحبه با رسانه ها از خود نشان نمی داد ، در پاسخ به پرسش های خبرنگار ما درباره ی وضعیت این فصل ملوان ، امیدواری برای صعود و دلایل وقوع حواشی رفسنجان و اخراجش توسط داور ؛ گفت : برای پاسخ به این سوالات بهتر است ابتدا نگاهی به گذشته بیاندازیم . دو فصل پیش و در حالی که به گواه کارشناسان داوری برنامه های تلویزیونی 11 پنالتی بعضاً بسیار واضح – و از جمله بازی سرنوشت ساز آخر – برای تیم ما گرفته نشد ، در نهایت به خاطر یک گل زده ی کم تر به لیگ یک سقوط کردیم و کسی نبود که از حق ما و هواداران مان در برابر این جمله ی کلیشه یی « اشتباه داوری هم جزیی از فوتبال است » دفاع کند ، اگر اشتباهات داوری جزیی از فوتبال است ، چرا این اشتباهات به نفع ما نبوده است . 

قصد ندارم زیاد حرف بزنم

مصاحبه های من به عنوان نماینده ی بازیکنان هم که به مذاق بعضی افراد خوش نیامده بود و منجر به دوری من و مازیار در فصل گذشته از تیم شد . به همین دلیل من از ابتدای این فصل تصمیم گرفتم برای ادای دینی که به هواداران مان بر گردن دارم تنها روی انجام وظایفم به عنوان بازیکن درون زمین تمرکز کنم و در امور دیگر از جمله مصاحبه با رسانه ها ورود نکنم .

ترمز ملوان را می کشند

ما این فصل هم از همان ابتدا با مشکلات فراوانی رو به رو بودیم و چون مانند بعضی از تیم ها به منابع دولتی و یا بخش خصوصی متمول متصل نیستیم ، ناچار شدیم فصل را با عده یی جوان جویای نام که تا امروز غیرتمندانه برای زنده نگه داشتن امیدهای مردم انزلی تلاش کرده و جنگیده اند ؛ شروع کنیم . طبیعی بود که برای رسیدن به هماهنگی و فرم مطلوب به زمان بیشتری نیاز داشته باشیم . اما متاسفانه انگار جایی از درون این فوتبال نمی گذارند ملوان روی آرامش و خوشی را ببیند . هر بار که تیم ما در روند صعودی قرار گرفت و برای رسیدن به جمع مدعیان خیز برداشتیم ، ترمزمان را کشیدند ! 

با لطف داور محروم شدم

قصد اتهام زدن به جامعه ی شریف داوری را ندارم اما با توجه به آن چه در سال های قبل بر سرمان آمده ، بعضی از این اتفاقات در ذهن مان شبهه ایجاد می کند . به طور مثال در بازی با صبای قم شاهد کلکسیونی از اشتباهات محرز داوری بودیم و به این ترتیب زمانی دو امتیاز از کف مان پرید که فرصتی برای جبران نبود . در بازی با مس رفسنجان هم وقتی توپ روی محوطه ی جریمه و در موقعیت خطرناک است ، آقای داور سوت پایان مسابقه را می زند ! که همان توپ وارد دروازه شد و باعث اعتراض دسته جمعی بازیکنان ما به داور شد . آقای داور هم لطف کردند برای این که بقیه حساب کار خودشان را بکنند ، به من کارت زرد نشان دادند . آن هم در حالی که من می دانستم با گرفتن کارت زرد بازی بسیار حساس و سرنوشت ساز هفته ی بعد را از دست می دهم .

این صحنه را در عمرم ندیده بودم

اهالی فوتبال مرا می شناسند ، همیشه سعی می کنم بازیکنان خودمان را دعوت به آرامش کنم اما یک جایی بازیکنان انتظار دارند به عنوان کاپیتان حق تیم را طلب کنم ، بعد از سوت پایان بازی من فقط از داور خواستم که توضیح بدهد چرا چنین اشتباه بزرگی مرتکب شده است ، او اگر قبل از زدن ضربه سوت پایان را می زد ، اتفاقی نمی افتاد اما به جرات می گویم هرگز ندیده ام ضربه ی خطایی ارسال شود و داور در موقعیت گل  سوت پایان بزند ، داور بی دلیل کارت زرد اول را به من داد و از بازی بعد محروم شدم و از این بابت به شدت ناراحت بودم و اعتراض بیشتر من باعث شد ، مرا اخراج کند .

آقای الماس خاله ورود کنید

متاسفانه وقتی کسی نیست که از حق ما دفاع کند تا زحمات مجموعه ی بازیکنان و کادرفنی این گونه به هدر نرود ، باید هم شاهد این گونه رفتارها از جانب داوران آن هم در لیگ یک و بازی هایی که پخش مستقیم ندارند ، باشیم و آب از آب تکان نخورد ! البته انتظار داریم آقای الماس خاله رییس هیات فوتبال استان گیلان پیگیر این موضوع باشند و دلیل این قضاوت های ناعادلانه را جویا شوند و به عنوان متولی فوتبال استان به این اشتباهات مکرر اعتراض کنند .

زور ما به سوت داوران نمی رسد

در مورد امیدواری به صعود هم باید بگویم ما در این سال ها هر چه بیشتر تلاش کردیم ، بیشتر متوجه شدیم زور تیم های مظلوم و نجیب مثل ملوان به « سوت داوران » نمی رسد و علیرغم این که با شرایط فعلی صعود به لیگ برتر بسیار سخت شده است اما باز هم به مدد هواداران و بازیکنان غیرتمندمان تا لحظه ی آخر می جنگیم و تلاش می کنیم .

"ورزش سه"

0 replies on “پژمان نوری : این صحنه را در عمرم ندیده بودم”

  • mehranneusha
    1 اسفند 1396 at 9:48 ب.ظ

    آقا پژمان عزیز ،
    اگه زورمون به مدیرانی که ملوانو به خاک سیاه نشوندن ، می رسید … الان باید واسه قهرمانی لیگ برتر و حتی حضور قوی در آسیا تلاش می کردیم نه واسه صعود به لیگ برتر !!

  • blank
    احسان
    2 اسفند 1396 at 9:21 ق.ظ

    با سلام و درود به پژمان قهرمان و غیور و همه ی ملوانان زحمتکش و با تعصب ، بی تردید یکی از خیانت هایی که در حق تیم های لیگ 1 می شود عدم پوشش زنده ی تلویزیونی است ! ولی سوال من از کادر مدیریتی ملوان ( با 50 سال سابقه و تجربه ) اینه که چرا با وجود آگاهی از خصومت آشکار کمیته ی داوران و فدراسیون با ملوان ، راساً مسابقات تیم را با یک دوربین معمولی ضبط نمی کنند تا بتواند هم در مواقع لزوم از حق ملوان دفاع کنند و هم برای این که هواداران در جریان مسابقات و زحمات و تلاش ملوانان عزیز ، پرتلاش و کم ادعای قرار گیرند ؟!

  • blank
    sari
    3 اسفند 1396 at 9:35 ق.ظ

    پيلي آباي پيربوستي . ورزش بمرد . وله كن . خودت داغان نكن . مگر حق با مازيار در بازي با پرسپوليس نبو .. من و تو دانيم چه خبره . اوني كي بايد بدانه . خودش چشم و گوش دبسته . تا واقعيت نيدينه . چون از واقعيت بيزارده . مردم گيلان و مردم انزليه نياز نيه از حق ناحق از مظلوميت بگيم / امي همشهري بليط فروش چند سال پيش واضح و اشكار و بي پروا بگفت . چرا هواداران از استاديوم بي زارد ؟… استاديوم نايد . آن از بقيه ورزش . انم از فوتبال . نه استاديوم درست حسابي داريم نه حمايت گر درست حسابي داريم . ايته آدم درست حسابي ام اگر امي گير بايه ، يا امي اشتباه اونه فراري دهه يا امي گرفتاري مشكلات اونه فراري دهه . وقتي نتانيم ايته مربي درست و حسابي باوريم ، وقتي وضع اوضاع فعلي فوتبال انه . ممي و فرهاد و خودت . مازيار و جلال . فرقي با ديگر مربيان داخلي نداره . ملوان مشكل 99 در صد با مربي خارجي با تجربه حل به . وقتي پول و مشكلات و عرضه چنين مربيه نداريم باوريم . واقعيت هواداران بگيد و مربي داخل انزلي جا استفاده بكنيد . چون دست كمي از مربيان داخل كشور نارد . حداقل امي وجدان جا راحتيم . اگر امي مديران عرضه بداشته بد فوتبال بانوان از بين نبوردده .

نوشته‌های تازه

شهریور 1403
ش ی د س چ پ ج
 111213141516
17181920212223
24252627282930
31010203040506
07080910  

بایگانی‌ها