پورغلامی : قرارداد من در این مرحله تا پایان آبان ماه است

پورغلامی : بازی های مقدماتی جوانان آسیا 13 تا 18 آبان خواهد بود و قرارداد من در این مرحله تا پایان آبان ماه است .

در فاصله ی کم تر از یک هفته به شروع مسابقات مقدماتی فوتبال جوانان آسیا ، پای صحبت سرمربی تیم ملی فوتبال جوانان ایران ؛ فرهاد پورغلامی نشستیم . حاصل این گفت و گو را در زیر می خوانید :

* آیا روند آماده سازی تیم ملی جوانان به خوبی پیش می­ رود ؟

– من 10 شهریورماه تیم را تحویل گرفتم و طبق برنامه ی از قبل تنظیم شده توسط فدراسیون فوتبال ، شش روز بعد باید برای دو بازی تدارکاتی به عمان می رفتیم . در فرصت شش روزه و با توجه به عدم شناخت کافی از بازیکنان ، چندان فرصتی برای انجام کارهای اساسی نداشتیم . در آن جا طی دو بازی دو نتیجه ی تساوی ؛ 1-1 عایدمان شد ، پس از بازگشت و مشاهده ی چند بازی ، در لیگ جوانان و همچنین معرفی پاره یی از سرمربیان لیگ برتری ، حدود 30% تیم را تغییر دادم . با توجه به فرصت خیلی کم می ­شود گفت ، روند آماده سازی تیم (با خنده) فوق فشرده بوده ؛ پس از بازگشت از عمان و 4 روز استراحت بلافاصله اردوی دوم و سفر به ارمنستان را پیش رو داشتیم ، در آنجا روند آمادگی تیم بهتر شده بود ؛ آنجا هم دو بازی با تیم ملی ارمنستان انجام شد ؛ پیروزی 1-0 و تساوی 2-2 و مجدداً پس از بازگشت از ارمنستان ؛ استراحت 4 روزه و اردوی سوم . در مجموع چالش بزرگ من فرصت کم برای آماده سازی تیم بوده ؛ در بسیاری موارد مثل : امکانات ، بازی های تدارکاتی ، تعامل فدراسیون ، توانمندی همکاران در کادرفنی و همچنین مستعد بودن بازیکنان ، شرایط ما قابل قبول بوده است .

* پس با فرصت کمی که در اختیار داشتید میزان آمادگی بدنی تیم را مثبت ارزیابی می­ کنید ؟

– ببینید من بلافاصله پس از قبول مسوولیت از فدراسیون فوتبال تقاضای تجهیزات کامل جی پی اس را کردم تا با به کارگیری آن میزان آمادگی بدنی بازیکنان تیم را با دقت مورد ارزیابی قرار دهم ، در ابتدا میانگین میزان دوندگی تیم تقریباً 7 کیلومتر بود . اکنون این میانگین به حدود 11 کیلومتر رسیده است ، البته بازیکنانی هم داشته ایم که بالای 12 کیلومتر دوندگی را هم ثبت کرده اند ، مهم تر از میزان دوندگی در فوتبال امروز ؛ آیتم اسپیرنت ها و یا همان استارت های سرعتی است و علاوه بر آن استارت های سرعتی موثر ، یعنی بازیکن همزمان با سرعت بالا توانایی دادن پاس های مفید و یا آگاهی محیطی را داشته باشد ، در مجموع همان طور که قبلاً اشاره کردم با توجه به زمان محدودی که داشتیم ، وضعیت قابل قبولی داریم .

* نحوه ی تعامل و ارتباط شما با سرمربی تیم ملی کارلوس کی روش به چه نحوی است ؟

– ایشان سازماندهی مناسبی را برای ارتباط با تیم های پایه طراحی کرده اند و آقای مارکار آقاجانیان به عنوان نماینده و رابط ایشان با تیم ملی جوانان عمل می کند و گزارشات کار ، تمرینات و مسابقات تدارکاتی را به آقای کی روش منتقل می کند ، قبل از سفر تیم ملی به روسیه جهت انجام بازی تدارکاتی ، ایشان در جمع ما حاضر شدند ، در آن جلسه من صعود تیم ملی ایران به جام جهانی را به ایشان تبریک گفتم و سرمربی تیم ملی نیز ضمن اعلام حمایت همه جانبه از تیم ملی جوانان ، اعلام کردند که کلیه ی امکانات کمپ تیم ملی که الحق امکانات بسیار مناسبی ؛ مثل : استخر ، جکوزی ، سالن بدنسازی و … است ، به طور کامل در اختیار تیم ملی جوانان خواهد بود و ما هم سعی کردیم که به خوبی از این امکانات برای آماده سازی تیم استفاده کنیم .

* آیا مشکلی برای شروع مسابقات ندارید ؟

– بازی ها از قبل قرار بود که در ایران و جزیره ی کیش انجام شود ، اما به دلایلی بازی ها به کشور اردن و آن هم بر روی چمن مصنوعی منتقل شده ، حریفان ما سوریه ، فلسطین و اردن ظاهراً از قبل در آنجا اردو زده اند و از خیلی قبل تیم خود را آماده ی این بازی ها کرده اند . علیرغم تلاش ما و فدراسیون ، هنوز نتوانسته ایم فیلمی از این تیم ها ببینیم و با نحوه ی بازی آن ها آشنا شویم و این عدم شناخت کمی کار را مشکل می ­کند ، به خصوص برای بازی اول ، البته ما سعی خواهیم کرد با تمرکز و تلاش مضاعف بازیکنان به مرور بر این مشکل فایق آییم و سربلند از این بازی ها خارج شویم .

* و اما سوال آخر ؛ مدت قرارداد شما تا چه زمانی است ؟

 – بازی ها بین 13 تا 18 آبان خواهد بود و قرارداد من در این مرحله تا پایان آبان ماه است .

* آقای پورغلامی برای شما و مجموعه ی تیم ملی آرزوی موفقیت و صعود قاطعانه به مرحله ی بعد را داریم .

– سپاسگزارم ؛ امیدوارم با حمایت و دعای خیر همه ی مردم ایران با پیروزی و سربلندی این مرحله را پشت سر بگذاریم .

 

telegram

0 replies on “پورغلامی : قرارداد من در این مرحله تا پایان آبان ماه است”

  • blank
    رضا
    8 آبان 1396 at 7:22 ب.ظ

    به امید موفقیت و سربلندی ، فرهاد پورغلامی سرمایه ی با ارزش ملوان و پیروزی جوانان ایران ، امیدوارم بازی های زیبای ملوان زمان سرمربی گری ، آقا فرهاد در تیم ملی جوانان تکرار بشه ، تا شاید از این طریق قدری غم های این روزهای ملوانی ها التیام پید کنه .
    ایران ، ملوان ، فرهاد پورغلامی

نوشته‌های تازه

شهریور 1403
ش ی د س چ پ ج
 111213141516
17181920212223
24252627282930
31010203040506
07080910  

بایگانی‌ها