پیروزی پرسپولیس بر نفت و صعود به یک هشتم نهایی

تیم فوتبال پرسپولیس با پیروزی مقابل نفت تهران به مرحله ی یک هشتم نهایی رقابت های جام حذفی صعود کرد تا بازیکنان این تیم با روحیه‌یی خوب برای دربی ۸۵ آماده شوند .

تیم فوتبال پرسپولیس در چارچوب مرحله ی یک شانزدهم جام حذفی از ساعت ۱۶:۴۵ امروز شنبه در ورزشگاه آزادی به مصاف نفت تهران رفت که این بازی در نهایت با نتیجه ی ۲ بر صفر به سود پرسپولیس خاتمه یافت . 

برای پرسپولیس در این مسابقه گادوین منشا (۷۳) و علی علیپور (۸۵ – پنالتی) گلزنی کردند .

پرسپولیس این بازی را با ترکیب علیرضا بیرانوند ، شجاع خلیل زاده ، سیدجلال حسینی (۸۷ – صادق محرمی) ، حسین ماهینی ، محمد انصاری ، کمال کامیابی نیا ، محسن ربیع خواه (۷۲، سیامک نعمتی) ، بشار رسن ، وحید امیری ، علی علیپور و گادوین منشا (۹۰ – شایان مصلح) آغاز کرد . محسن مسلمان که با دستور برانکو از لیست این بازی کنار گذاشته شده بود ، سرشناس‌ترین غایب سرخ پوشان بود .

پرسپولیس در نیمه ی اول کاملاً بر بازی مسلط بود و بارها دروازه ی تیم نفت را تهدید کرد ؛ علی علیپور در دقیقه ی ۸ اولین خطر جدی را روی دروازه ی نفت ایجاد کرد ولی پاس این بازیکن به گادوین منشا دیگر مهاجم سرخ پوشان نرسید . وحید امیری و کمال کامیابی نیا هم در دقایق ۱۰ و ۲۳ موقعیت های خوبی برای گلزنی به دست آوردند که هوشیاری بازیکنان نفت مانع باز شدن دروازه ی این تیم شد .

پرسپولیس در نیمه ی اول به خاطر آشفتگی و بی نظم بودن خط حمله هرچه زد به در بسته خورد و این نیمه در نهایت با تساوی بدون گل خاتمه یافت .

نیمه ی دوم این مسابقه بی شباهت به نیمه ی اول نبود ؛ بازیکنان پرسپولیس توپ را به خوبی تا محوطه ی جریمه ی نفت می آوردند ولی موقعیت های خلق شده به راحتی از دست می رفت . تعداد پاس های اشتباه بازیکنان پرسپولیس هم در نیمه ی دوم بیشتر شد .

باوجود این ، حملات پرسپولیس سرانجام در دقیقه ی ۷۳ جواب داد و سرخ پوشان توسط گادوین منشا به گل اول رسیدند . تیم نفت که بعد از این گل از لاک دفاعی بیرون آمده بود ، فضای بیشتری را برای شاگردان برانکو ایوانکوویچ و گلزنی در اختیار پرسپولیس قرار داد تا حملات این تیم بیشتر شود .

در نهایت علی علیپور در دقیقه ی ۸۵ از روی نقطه ی پنالتی تیر خلاص را به نفت زد و از روی نقطه ی پنالتی گل دوم پرسپولیس را به ثمر رساند . تیم نفت بعد از گل دوم و در دقیقه ی ۹۱ صاحب یک ضربه ی پنالتی شد ولی عیسی آل کثیر این پنالتی را به تیرک دروازه زد تا بازی در نهایت با همان دو گل به سود پرسپولیس خاتمه یابد .

پرسپولیس با این برد به مرحله ی یک هشتم نهایی صعود کرد و در بازی بعدی باید به مصاف تیم بادران تهران بود .

"خبرگزاری مهر"

telegram

نوشته‌های تازه

شهریور 1403
ش ی د س چ پ ج
 111213141516
17181920212223
24252627282930
31010203040506
07080910  

بایگانی‌ها