کی روش : رویای ما کامل نشد

سرمربی تیم ملی گفت : وقتی مقابل تیمی بازی می‌کنید که مثل ماشین فراری سریع است ، کاری که باید انجام دهید این است که شاه‌راه را ببندید و فضای مانور آن‌ها را تقلیل دهید .

به گزارش “سپید نیوز”از سایت رسمی فدراسیون فوتبال ، کارلوس کی روش ، سرمربی تیم ملی در نشست خبری پس از دیدار مقابل آمریکا در جام جهانی 2022 عنوان کرد : نمی خواستیم این نتیجه را بگیریم و می‌خواستیم نتیجه ی دیگری بگیریم . نیمه ی اول برای آمریکا بود و نیمه ی دوم برای ایران . باید در نیمه ی دوم گل می‌زدیم که این اتفاق رخ نداد . رویای ما کامل نشد . از حالا باید به گام بعدی با ایران فکرکرد .

وی ادامه داد : نیمه ی دوم فرصت‌های بیشتری نسبت به نیمه ی اول داشتیم . متاسفانه در فوتبال تیمی که گل می‌زند ، بازی را می‌برد . تیمی که اول گلزنی کند ، استحقاق بیشتری برای پیشروی دارد . ما در نیمه ی اول گل خوردیم و با نتیجه‌یی که رقم خورد ، مجازات شدیم . منصفانه است که بگوییم باید در نیمه ی دوم گلزنی می‌کردیم و نتیجه ی صحیح این بازی باید مساوی می‌شد . فوتبال همین است . واقعیت همین است و برای آن ها در دور دوم آرزوی موفقیت دارم .

سرمربی تیم ملی خاطرنشان کرد : افتخار می‌کنم که مربی تیم ملی هستم . بازیکنان بسیار عالی هستند . در گذشته مربی تیم‌هایی مانند چین ، آمریکا ، امارات و آفریقای جنوبی بودم و در حال حاضر بازیکنان ایران را تحسین می کنم . از بازیکنانم به خاطر تلاش برای آموزش ممنون هستم . در دنیایی که هستیم ، مشکلات وجود دارد و همیشه ممکن است از منبع نامعلومی مسایلی گفته شود . اگر منبعی نامعتبر داشته باشید و اطلاعاتش را بپذیرید ، این کار احمقانه بوده است ! باید به این دنیایی که در آن زندگی می‌کنیم ، عادت کنیم . ما داستان های مختلفی درباره ی تهدیداتی که بازیکنان دریافت کرده‌اند ، شنیده‌ایم . چیزی که می‌توانم بگویم این است که آن ها به خاطر تیم خود کار می‌کنند . بعد از صحبت‌هایی که با هم داشتیم ، بازیکنان شروع کردند که دوباره لبخند بزنند و متوجه شدند که ماموریت شان چیست و وقتی بازی می‌کنند برای کشور ایران است . خوشحالم که مفتخر شدند که برای تیم ملی کشورشان بازی کنند .

وی درباره ی بازی همچنین گفت : در نیمه ی دوم ما واکنش بسیار عالی داشتیم . در مقابل تیمی که در کنفرانس قبلی گفته بودم که ثبات خوبی در انگلیس و ولز داشته است . نظرم را گفتم که آمریکا بسیار تیم خوبی است . آمریکا در دو بازی اول خود تیم موفقی بود و باعث تعجبم نشد که آمریکا همان طوری که مقابل ولز و انگلستان بازی کرده بود ، ظاهر شد . ما فرصت‌ها و شانس‌های بهتری برای گلزنی داشتیم و این مساله رویای ما را به هم زد . هیچ شکی وجود ندارد که بازیکنان از نقطه نظر تعهد و اطمینان خاطر همه ی کارهای لازم در زمین فوتبال برای گلزنی را انجام دادند و به نظرم سخت نیست که ما مستحق گلزنی بودیم . در فوتبال هیچ گونه “اگری” وجود ندارد و نظر منصفانه‌یی بعد از باخت نیست و باید ببینیم واقعیت و حقیقت چیست . باید دفعه ی دیگر برگردیم و خودمان را بهتر آماده کنیم و روحیه و فکر خودمان را متوجه ی بازی کنیم .

سرمربی تیم ملی افزود : وقتی مقابل تیمی بازی می‌کنید که مثل ماشین فراری سریع است ، کاری که باید انجام دهید این است که شاه‌راه را ببندید و فضای مانور آن‌ها را تقلیل دهید و همان طور که می‌توانستید ببینید ، ما سه فرصت گلزنی هم داشتیم . در ناحیه ی گل این فرصت‌ها را مقابل آمریکا خلق کردیم اما این فوتبال است و خدای فوتبال کسانی هستند که گل می‌زنند و کسانی که گل نمی‌زنند ، مجازات می‌شوند و حق انتخاب دیگری نیست .

وی ادامه داد : بازیکنان من فداکاری زیادی انجام دادند و از هیچ چیزی برای پیروزی دریغ نکردند و می‌دانیم که شرایط تمرین کردن و بازی کردن آن‌ها مثل بقیه تیم‌های ملی نیست و ما آن شرایط را نداریم . وقتی که با آن‌ها روزانه کار می‌کنم و می‌بینم که چه قدر به کارشان علاقه دارند و می‌بینم که می‌خواهند کارشان را نشان دهند ، ایران از فوتبال پشتیبانی می‌کند ، خوشحال می‌شوم که ایران سهمی از این کار داشته باشد و نماینده ی فوتبال ایران باشم .

کی روش افزود : در سال ۲۰۱۴ و ۲۰۱۸ هم همین اتفاقات برای ما رخ داد اما زندگی جلو می‌رود . بازی‌های بعدی می‌آید و چیزی که باید انجام دهیم این است که منتظر مسابقات دیگر باشیم و سعی کنیم بازی‌های بعد را ببریم .

نوشته‌های تازه

اسفند 1403
ش ی د س چ پ ج
 11
12131415161718
19202122232425
26272829010203
04050607080910
11  

بایگانی‌ها