برد نوبرانه ی کی روش با درخشش طارمی

دیدار دوستانه ی ایران و اروگوئه با برتری یک بر صفر شاگردان کی روش به پایان رسید .

تیم ملی فوتبال ایران امشب (جمعه) در دیداری دوستانه در اتریش به مصاف اروگوئه رفت . این دیدار در نهایت با پیروزی یک بر صفر شاگردان کی روش به پایان رسید .

ایران یک – اروگوئه صفر

گل : مهدی طارمی در دقیقه ی ۷۹

کارت زرد : –

کارت قرمز : –

ترکیب ایران : علیرضا بیرانوند (امیر عابدزاده – دقیقه ی 63) ، صادق محرمی ، محمدحسین کنعانی زادگان ، شجاع خلیل زاده ، ابولفضل جلالی (احمد نوراللهی – دقیقه ی ۷۰) ، سامان قدوس (وحید امیری – دقیقه ی ۸۷) ، سعید عزت اللهی ، احسان حاج صفی ، علیرضا جهانبخش (مهدی طارمی – دقیقه ی ۷۰) ، مهدی ترابی (علیرضا قلیزاده – دقیقه ی ۷۰) و سردار آزمون (کریم انصاری فرد – دقیقه ی ۷۰)

ترکیب اروگوئه : سرخیو روشه ، دامیان سوارز (وارلا ، دقیقه ی ۷۲) ، رونالد آرائوخو (روگل ، دقیقه ی ۵)، سباستین کاسرس ، ماتیاس اولیورا (وینیا ، دقیقه ی ۸۵) ، رودریگو بنتانکور (توریرا ، دقیقه ی ۸۵)، فده والورده ، ماتیاس وسینو (دی آراسکاتا ، دقیقه ی ۷۲)، فاکوندو پلیستری (د لا کروز ، دقیقه ی ۴۶)، لوییس سوارز و داروین نونیز

شرح بازی

نیمه ی نخست

بازی در نیمه ی نخست با نمایش نسبتاً متعادل دو تیم پیگیری شد که در همان دقایق ابتدایی رونالد آرائوخو ، مدافع بارسلونا مصدوم شد و از زمین بازی بیرون رفت .

با وجود شوت دقیقه ی یک مهدی ترابی به سمت دروازه ی اروگوئه که در اختیار روشه قرارگرفت ، نخستین موقعیت خطرناک بازی را اروگوئه در دقیقه ی ۱۵ ایجادکرد که شوت داروین نونیز از پشت محوطه ی جریمه با واکنش زیبای علیرضا بیرانوند به کرنر رفت .

تیم ملی فوتبال ایران در دقیقه ی ۲۰ صاحب یک موقعیت خوب شد که در این صحنه سامان قدوس از جناح راست فرارکرد و بلافاصله با ارسالی تند و تیز ، توپ را برای سردار آزمون فرستاد اما مدافع اروگوئه در میانه ی راه این توپ را قطع کرد .

سردار آزمون در دقیقه ی ۲۵ توپ خوبی از علیرضا جهانبخش دریافت کرد اما در محوطه ی جریمه ی اروگوئه نتوانست مدافع پیش رویش را دریبل بزند تا این موقعیت از بین برود . یک دقیقه بعد ، لوییس سوارز در موقعیت ضدحمله صاحب توپ شد و پاس در عمق خوبی برای داروین نونیز فرستاد اما با تکل عالی حسین کنعانی زادگان ، این توپ در اختیار ایران قرارگرفت .

لوییس سوارز در دقیقه ی ۳۷ پاس والورده در پشت محوطه ی جریمه را با ضربه ی چیپ به سمت دروازه ی بیرانوند زد که این ضربه به روی دروازه ی ایران فرودآمد .

ارسال بلند بازیکنان اروگوئه در دقیقه ی ۴۲ در بین مدافعان ایران روی سر داروین نونیز فرودآمد که او با ضربه ی سر ، توپ را برای لوییس سوارز کاشت اما شوت کاپیتان اروگوئه با فاصله از کنار دروازه به بیرون رفت .

ماتیاس الیویرا در دقیقه ی ۴۴ در میانه ی میدان از سامان قدوس توپ ربایی کرد و با حرکتی انفرادی به قلب دفاع ایران زد و توانست اقدام به شوت زنی کند اما شوت او درست به جایی رفت که علیرضا بیرانوند حضورداشت . نیمه ی نخست بازی بدون وقت اضافه به پایان رسید .

نیمه ی دوم

سعید عزت اللهی در همان ابتدای نیمه ی دوم در گوشه ی سمت چپ محوطه ی جریمه ی ایران مرتکب خطا شد که فده والورده پشت این توپ ایستاد . والورده این ضربه ی ایستگاهی را با شوتی سرکش به سمت دروازه ی ایران زد که شجاع خلیل زاده سرش را مقابل توپ قرار داد و این موقعیت خطرناک را از اروگوئه گرفت .

فده والورده در دقیقه ی ۵۰ شوت سرکش دیگری از پشت محوطه ی جریمه به سمت دروازه ی ایران زد که واکنش بیرانوند این توپ را از محوطه ی جریمه ی تیم ملی دورکرد .

داروین نونیز در دقیقه ی ۵۳ با استفاده از قدرت بدنی اش اجازه نداد که صادق محرمی توپ را از او پس بگیرد و در ادامه خودش را در موقعیت شوت زنی از پشت محوطه ی جریمه قرار داد که شوت او درست به جایی رفت که علیرضا بیرانوند ایستاده بود تا دروازه بان ایران به راحتی این شوت را در اختیار بگیرد .

در ادامه شوت هایی از اروگوئه از پشت محوطه ی جریمه ، لوییس سوارز این بار شانس خودش را امتحان کرد که شوت فنی او در دقیقه ی ۶۱ با اختلاف کمی از کنار دروازه به بیرون رفت . پس از این شوت ، علیرضا بیرانوند دچار مصدومیت شد و جای خودش را به امیر عابدزاده داد .

مهدی ترابی در دقیقه ی ۶۵ نخستین موقعیت خطرناک ایران و همچنین نیمه ی دوم بازی را با یک ، دو با سامان قدوس به دست آورد اما او در موقعیت تک به تک در حالی که جهانبخش در موقعیت بهتری برای گلزنی قرارداشت ، پاس نداد و شوتش را به سمت دروازه ی روشه زد اما او این توپ را مهار کرد . در ادامه هم شوت حاج صفی از پشت محوطه ی جریمه در اختیار دروازه بان اروگوئه قرارگرفت .

د لا کروز در دقیقه ی ۶۹ هم بالاخره نخستین موقعیت خطرناک اروگوئه را ایجادکرد که ارسال او توسط بنتانکور قطع شد اما عابدزاده به خوبی این توپ را مهارکرد .

پس از این موقعیت ، بازی دقایقی با خشونت بازیکنان اروگوئه پیگیری شد .

کار ترکیبی بازیکنان ایران در دقیقه ی ۷۵ در نهایت در پشت محوطه ی جریمه به سعید عزت اللهی رسید اما شوت او از بالای دروازه به بیرون رفت .

مهدی طارمی در میانه ی میدان پس از صاحب توپ شدن ، با یک حرکت یک ، دو کرد و با باز کردن بازی ، توپ را به سامان قدوس در جناح چپ رساند . سامان قدوس در این صحنه کریم انصاری فرد را در کنارش دید و پاس خوبی به او داد که انصاری فرد بلافاصله پاس کات بک به داخل محوطه ی جریمه ی اروگوئه ارسال کرد که این توپ به مهدی طارمی رسید و مهاجم مطرح ایران با شوتی تک ضرب ، دروازه ی روشه را در دقیقه ی ۷۹ باز کرد . بازیکنان ایران پس از این گل ، خوشحالی انجام ندادند .

چند دقیقه پس از گل ایران ، دی آراسکاتا در موقعیتی تک به تک صاحب توپ شد و در حالی که عابدزاده از دروازه بیرون آمده بود ، با ضربه ی چیپ تلاش کرد دروازه ی ایران را باز کند اما شوت او از کنار دروازه به بیرون رفت .

مهدی طارمی در دقیقه ی ۸۳ در موقعیتی عالی پشت مدافعان اروگوئه صاحب توپ شد اما داور این صحنه را آفساید اعلام کرد .

دی آراسکاتا در دقیقه ی ۸۶ پس از دفع ناقص مدافعان ایران صاحب توپ شد که این بازیکن به لوییس سوارز در کنار خودش پاس داد اما شوت سوارز با اختلاف از بالای دروازه به بیرون رفت .

سعید عزت اللهی در دقیقه ی ۸۹ در پشت محوطه ی جریمه و در موقعیتی خطرناک روی سوارز مرتکب خطا شد که خود سوارز پشت این ضربه ایستاد اما شوت او به دیواره ی دفاعی ایران برخوردکرد . توپ برگشتی هم دوباره در اختیار بازیکنان اروگوئه قرارگرفت که شوت شان با هوشیاری شجاع خلیل زاده دفع شد .

نوشته‌های تازه

اسفند 1403
ش ی د س چ پ ج
 11
12131415161718
19202122232425
26272829010203
04050607080910
11  

بایگانی‌ها