شکستِ ملوان مهم‌ترین اتفاقِ هفته

یکی از مهم‌ترین بازی‌های این هفته ی لیگِ یک با قطعی برق مواجه و ۴۷ دقیقه تاخیرداشت ، این درحالی بود که دو بازی هم با تاخیرِ ۱۱ و ۱۸ دقیقه‌یی آغازشد .

در هفته ی بیست و هشتم لیگ یک دومین شکست ملوان پس از مدتی طولانی مهم‌ترین حادثه ی رقابت‌های امروز بود . باختی در خانه ی خوشه طلایی که باعث شد ملوان صدر را بالاخره از کف بدهد و حالا مس کرمان که امروز ۱-۰ و با تک گل حمید گلزاری با تجربه قشقایی را شکست داده بود ، به صدر جدول صعودکند .

* ملوان امروز در شرایطی مغلوب خوشه طلایی شد که قصد داشت با برد در این مسابقه از رکورد ۶۰ امتیازی عبور کند اما با باختی که شاگردان مازیار زارع مقابل خوشه طلایی تحمل کردند ، سومین بازی بدون برد ملوانی‌ها هم از راه رسید تا آن ها با ۵۸ امتیاز و به‌واسطه ی تفاضل گل کم تر ، پایین‌تر از مس کرمان قراربگیرند .

* دیگر بازی حساس امروز را تیم‌های مس شهربابک و آرمان گهر انجام دادند که این بازی با تساوی ۱-۱ به پایان رسید تا آرمان گهر نتواند به آن معنا از توقف ملوان استفاده کند . آن ها در حال حاضر ۵۰ امتیاز دارند و به‌عنوان یک تیم تعقیب کننده ۸ امتیاز از ملوان و مس فاصله گرفته‌اند که به نظر جبران این فاصله کار ساده‌ای نیست . جالب این که گل مساوی مس در دقیقه ی ۹۰+۷ به ثمر رسید ، درحالی‌که سیرجانی‌ها اعتراض شدیدی به وقت اضافه برسازمان داور داشتند که وقت تلف شده را پنج دقیقه اعلام کرده بود . آرمان گهر در این بازی در دقیقه ی ۲۵ توسط وزیری پناه به گل رسیده بود .

* در یک مسابقه دیگر شمس آذر با دو گل دهقانی و پاک پرور شاهین بوشهر را شکست داد تا شاهین در قعر جدول باقی بماند و خود به رده ی نهم جدول صعودکند .

* همچنین برد با ارزش رایکا مقابل شهرداری آستارا با تک گل امیرمحمد منصف ، شاگردان پیروز قربانی ۳۱ امتیازی شدند تا به بقا در لیگ بیشتر امیدوار بشوند ؛ آن هم در شرایطی که قشقایی ، ویستا ، استقلال ملاثانی و سایپا که رقبای این تیم در سقوط محسوب می‌شوند در این هفته نتایج خوبی نگرفتند .

* بازی دیگر هم در تهران میان تیم های سایپا و استقلال ملاثانی برگزارشد که این بازی بدون گل به پایان رسید که سایپا در رده ی دوازدهم و استقلال ملاثانی در رده ی پانزدهم قرارداشته باشند . البته سایپا در این مسابقه نیز مانند چند بازی اخیر با اخراج محمد مسلمی در دقیقه ی ۶٠ ده نفره به کارش خاتمه داد و کادرفنی این تیم به عملکرد داور مسابقه اعتراض داشتند .

* امروز تکلیف رقابت دیگری هم در لحظات پایانی بازی مشخص شد و پارس جم توانست با گل دقیقه ی ۷۷ حمید نادری ۲-۱ ماشین سازی را شکست بدهد و به رتبه ی پنجم جدول صعودکند . آن ها هفته ی گذشته با پنج گل مغلوب رایکا شده بودند و به همین سبب بسیار مورد انتقاد اهالی فوتبال قرارداشتند که برد امروز کمی اوضاع را برای آن ها بهترکرد . تک گل ماشین سازی را امیرشهیم زد که ستاره ی این تیم قعرنشین است . گل اول پارس هم گل به‌خودی مدافعان ماشین بود .

* در آخرین مسابقه ی این هفته نیز خیبر موفق شد در یک بازی خانگی به برتری دست یابد . البته این مسابقه همزمان با دیگر دیدارها برگزارشد اما به دلیل قطع برق یکی از نورافکن‌های ورزشگاه تختی خرم آباد ، با تاخیر عجیب ۵۰ دقیقه‌یی همراه شد و در نهایت خیبری‌ها موفق شدند با تک گل شهرام سالاری که در دقیقه ی ۷۵ از روی نقطه ی پنالتی به ثمر رسید ، از سد شهرداری همدان عبور کرده و اختلاف خود را با آرمان گهر رده ی سومی به ۴ و با ملوان و مس در صدر جدول به عدد ۱۲ برسانند .

* همچنین مسابقه ی آرمان گهر – مس شهربابک و شمس آذر – شاهین بوشهر با نزدیک به ۲۰ دقیقه تاخیر آغازشد که این اتفاقات کاملاً قابل پیگیری است .

“ورزش سه”

نوشته‌های تازه

اسفند 1403
ش ی د س چ پ ج
 11
12131415161718
19202122232425
26272829010203
04050607080910
11  

بایگانی‌ها