صعود پرسپولیس به فینال آسیا

دیدار برگشت تیم های فوتبال پرسپولیس و السد قطر در مرحله ی نیمه نهایی لیگ قهرمانان آسیا درحالی با تساوی به پایان رسید که سرخ پوشان به واسطه ی پیروزی در بازی رفت فینالیست شدند .

تیم های فوتبال پرسپولیس و السد در مرحله ی نیمه نهایی لیگ قهرمانان آسیا از ساعت ۱۸:۳۰ دقیقه ی امروز سه شنبه با قضاوت «کوالنکو والنتین»  از ازبکستان در ورزشگاه آزادی به مصاف هم رفتند که این دیدار با تساوی یک به یک به پایان رسید . بغداد بونجاح (۱۷) برای السد و سیامک نعمتی (۴۸) برای پرسپولیس گل زدند .

تیم فوتبال پرسپولیس این دیدار را با علیرضا بیرانوند ، سیدجلال حسینی ، شجاع خلیل زاده ، محمد انصاری ، شایان مصلح ، کمال کامیابی نیا ، سیامک نعمتی ، بشار رسن (۹۰ محسن ربیع خواه) ، احمد نوراللهی ، گادوین منشا و علی علیپور (۸۲ امید عالیشاه) برگزار کرد .

* دقیقه ی ۲ : پرسپولیس که بازی را هجومی آغاز کرده بود با شوت احمد نوراللهی اولین خطر را روی دروازه ی مهمان قطری ایجاد کرد اما ضربه ی این بازیکن با اختلاف از بالای دروازه به بیرون رفت .

* دقیقه ی ۳ : قطری ها پس از رد و بدل کردن چند پاس پشت محوطه ی جریمه صاحب موقعیت شدند که شوت بازیکن السد را بیرانوند مهار کرد .

* دقیقه ی ۵ : پرسپولیس صاحب اولین ضربه ی کرنر شد اما ارسال نوراللهی در یک رفت و برگشت ثمری برای سرخ پوشان نداشت . 

* دقیقه ی ۱۰ : السدی ها پس از چند حمله ی پرسپولیس توپ و زمین را در اختیار گرفتند و به دنبال رسیدن به دروازه ی میزبان بودند اما نتوانستند خطری را ایجاد کنند .

* دقیقه ی ۱۳ : پرسپولیس صاحب دومین ضربه ی کرنر شد که ارسال نوراللهی را منشا با ضربه ی سر به سمت دروازه زد که بهترین موقعیت سرخ ها با  اختلاف کمی از کنار دروازه به بیرون رفت .

* دقیقه ی ۱۷ : السدی ها پاس عمقی را به سمت دروازه ی پرسپولیس ارسال کردند که تعلل مدافعان باعث شد بغداد بونجاح از فرصت استفاده کند و با یک ضربه ی دقیق دروازه ی سرخ پوشان را باز کند .

* دقیقه ی ۲۵ : دقایق بعد از گل با حفظ توپ السدی ها همراه بود و آن ها تلاش داشتند توپ را برای خود حفظ کنند تا پرسپولیس نتواند به دروازه ی شان نزدیک شود . این روند تا دقیقه ی ۲۵ ادامه داشت و پرسپولیس نتوانست به هماهنگی خوبی برای رسیدن به دروازه ی حریف برسد .

* دقیقه ی ۳۵ : شاگردان برانکو نشانی از پرسپولیس خوب و هماهنگ نداشتند و با این که تلاش می کردند صاحب موقعیت شوند اما دفاع خوب و هماهنگ السد به آن ها اجازه نداد به دروازه ی تیم قطری نزدیک شوند .

* دقیقه ی ۳۹ : پرسپولیس در معدود موقعیت های بعد از گل پشت محوطه ی جریمه صاحب فرصت شد که شوت منشا را دروازه بان السد مهار کرد .

* دقیقه ی ۴۴ : السد دومین موقعیت مطلوب برای گلزنی را به دست آورد اما ضربه ی بونجاح را علیرضا بیرانوند به زیبایی مهار کرد تا مانع از باز شدن دوباره ی دروازه ی تیمش شود .

* دقیقه ی ۴۸ : نیمه ی دوم با حملات پرسپولیس شروع شد و سه دقیقه بعد سیامک نعمتی پاس خوب منشا را به گل تساوی تبدیل کرد .

* دقیقه ی ۵۵ : پرسپولیسی ها به فکر حفظ توپ و آرام کردن بازی بودند . تماشاگران هم با تشویق های وحشتناک خود سعی در روحیه دادن به بازیکنان داشتند .

* دقیقه ی ۶۴ : همکاری عالی علیپور و منشا می توانست  گل دوم را برای پرسپولیس به همراه داشته باشد اما ضربه ی علیپور در موقعیتی تک به تک به دروازه بان السد خورد و به کرنر رفت .

* دقیقه ی ۷۰ : ضعفی که در عمق خط دفاعی پرسپولیس وجود داشت ، این فرصت را به تیم السد داد که صاحب یک موقعیت خوب دیگر شود اما ضربه ی بغداد بونجاح با اختلاف کمی از کنار دروازه راهی بیرون شد .

* دقیقه ی ۸۵ : علیرضا بیرانوند با دفع ضربه ی سر ژاوی پرسپولیس را از حذف نجات داد . در این صحنه توپ ارسالی پشت مدافعان پرسپولیس روی سر ژاوی نشست که ضربه ی او از درون محوطه ی شش قدم را بیرانوند به زیبایی راهی کرنر کرد .

* دقیقه ی ۹۰ : درحالی که السدی ها تلاش زیادی می کردند تا بازی را به سود خاتمه دهند و گل دوم را به ثمر برسانند ، پرسپولیس با عملکردی فوق العاده توانست از تساوی ارزشمند خود محافظت کند و در پایان راهی دیدار فینال شود .

صعود پرسپولیس به فینال لیگ قهرمانان آسیا طلسم فوتبال ایران پس از سال ها را شکست . آخرین فینالیست باشگاهی ایران در لیگ قهرمانان آسیا تیم ذوب آهن بود که در سال ۲۰۱۰ به دیدار فینال رفت و نایب قهرمان شد .

دیدار فینال بین پرسپولیس و برنده ی بازی کاشیماآنتلرز ژاپن و سوان سامسونگ کره جنوبی روزهای ۱۲ و ۱۹ آبان برگزار خواهد شد . پرسپولیس در بازی رفت مهمان خواهد بود و دیدار برگشت در ورزشگاه آزادی برگزار خواهد شد .

 

"خبرگزاری مهر"

 

 

نوشته‌های تازه

فروردین 1403
ش ی د س چ پ ج
 1314151617
18192021222324
25262728293031
01020304050607
0809101112  

بایگانی‌ها