وضعیتِ عجیبِ لیگِ آزادگان ؛

تیمِ سومِ جدول در دوراهیِ لیگِ برتری شدن یا سقوط به دسته دوم !

در فاصله ی هفت هفته تا پایانِ رقابت‌های لیگِ یکِ فوتبالِ ایران شاهدِ نزدیکیِ فاصله ی تیم‌ها در بالا و پایینِ جدول هستیم .

بیست و هفت هفته از رقابت‌های لیگ یک فوتبال ایران موسوم به لیگ آزادگان گذشته و تنها هفت هفته تا پایان ماجرا باقی مانده است .

تیم ملوان بندرانزلی با هدایت مازیار زارع نمایش بسیار خوبی در این فصل داشته و با ۱۶ برد ، ۱۰ مساوی و یک باخت به امتیاز ۵۸ رسیده و فاصله‌اش با منطقه‌ی غیر لیگ برتری ۹ امتیاز است .

تیم دوم جدول رده‌بندی مس کرمان است . شاگردان فرزاد حسین‌خانی نیز در این فصل عملکرد قابل قبولی داشته‌اند و با ۵۵ امتیاز در تعقیب ملوان هستند . مس نیز با تیم سوم جدول ۶ امتیاز فاصله دارد .

شاید تنها تیمی که بتواند ۲ تیم بالانشین و خصوصاً مس را در راه لیگ برتری شدن با مشکل مواجه کند ، آرمان‌گهر سیرجان است . این تیم با پیروزی در ۲ بازی آخرش از شرایط خوبی برخوردار است و باید منتظر لغزش مس و ملوان بنشیند . فاصله ی آن ها با صدر ۹ امتیاز و با تیم هم‌استانی ۶ امتیاز است .

وضعیت جدولی لیگ آزادگان بسیار عجیب است و فاصله ی تیم‌ها با یکدیگر اندک است . روی کاغذ و با توجه به این که ۲۱ امتیاز دست‌نخورده باقی مانده ، تیم‌های چهارم تا یازدهم جدول نیز شانس لیگ برتری شدن دارند . آخرین تیم قشقایی شیراز است که با ۳۴ امتیاز در رده ی یازدهم قراردارد .

در سوی دیگر ماجرا اما رقابت جذاب‌تر و عجیب‌تری برقرار است . ماشین‌سازی و شاهین با ۱۱ امتیاز فقط روی کاغذ شانس برای بقا دارند و طی یک یا ۲ هفته ی آینده سقوط شان قطعی می‌شود . آن ها در حال حاضر با منطقه ی امن جدول ۱۷ امتیاز فاصله دارند .

تیم شانزدهم جدول اما با شرایط غیرمعمولی‌ رو به روست . رایکا هم‌اکنون با ۲۸ امتیاز تیم شانزدهم به حساب می‌آید و سومین تیم سقوط کننده است . عجیب و باورنکردنی است اگر مطلع شوید تیم سوم جدول یعنی آرمان‌گهر نیز به واسطه ی این که با تیم شانزدهم ۲۱ امتیاز فاصله دارد ، همان طور که امکان قهرمانی برایش فراهم است ؛ ممکن خواهد بود به لیگ دو هم سقوط کند .

عجیب‌تر اینجاست که اختلاف امتیازی تیم شانزدهم با پنجم فقط ۱۰ امتیاز است و هیچ بعید نیست در این هفت هفته اتفاقی رخ بدهد که رایکا در رده‌یی قابل قبول در نیمه ی اول قرار بگیرد و تیم پارس جنوبی جم در حوالی رتبه ی شانزدهم لیگ را به اتمام برساند .

این لیگ عجیب همچنان هفت هفته دیگر را پیش‌روی خود خواهدداشت . باید دید کدام ۲ تیم نهایتاً لیگ برتری می‌شوند و کدام سه تیم به لیگ دو سقوط می‌کنند . در حال حاضر هیچ چیز قطعی نشده است .

“ایرنا”

منبع خبر: ایرنا

نوشته‌های تازه

اسفند 1403
ش ی د س چ پ ج
 11
12131415161718
19202122232425
26272829010203
04050607080910
11  

بایگانی‌ها