ورزش‌های قلبی ـ عروقی شدید می‌توانند خطرناک باشند

ورزش‌های قلبی ـ عروقی بیش از هر نوع ورزش‌ دیگری برای سلامت قلب مفید است . دویدن ، دوچرخه‌سواری ، شنا و قایقرانی از این دست هستند و انجام آن‌ها با شدت متوسط در حالی که ضربان قلب را افزایش می‌دهند ، مفید است .

ورزش‌های قلبی ـ عروقی عضلات قلب را نیز پرورش می‌دهند و قدرتمندتر می‌کنند . با این حال انجام بیش از اندازه ی هر ورزشی حتی ورزش‌های قلبی ـ عروقی می‌تواند خطرناک باشد .

بررسی‌ها نشان داده است ، افرادی که با شدت متوسط می‌دوند نسبت به افرادی که زندگی ساکن دارند کم‌تر احتمال مرگ دارند اما افرادی که دوی استقامت و شدید انجام می‌دهند ، به اندازه ی افرادی که زندگی ساکن دارند ، احتمال مرگ در آن‌ها وجود دارد .

برای مثال دوندگان ماراتن بیش‌تر احتمال گرفتگی عروق و ضربان قلب نامنظم دارند . دلیل این قضیه فشار آمدن به سیستم ایمنی بدن است ، زمانی که فشار وارده به بدن بیش از حد باشد ، سیستم ایمنی نمی‌تواند شرایط را کنترل کند .

یکی از متخصصان ورزش در این باره می‌گوید : ورزش‌های قلبی – عروقی تفاوت زیادی بین افرادی که ورزش می‌کنند و افرادی که ورزش نمی‌کنند ، ایجاد می‌کند . با این حال ورزش‌های قلبی عروقی در هر فرد به صورت متفاوتی واکنش نشان می‌دهد که این مساله بستگی به ژنتیک ، فشار زندگی و تغذیه دارد .

بررسی‌های اخیر نشان داده است ، افرادی که در هفته دو ساعت و نیم دویدن با شدت متوسط یا یک ساعت و ربع دویدن با شدت زیاد دارند ، بهترین حالت سلامت قلبی عروقی را تجربه می‌کنند .

با این حال افراد می‌توانند با انجام ۹ ساعت ورزش با شدت متوسط در هفته یا پنج ساعت ورزش با شدت زیاد در هفته فواید ورزش‌های قلبی عروقی را دریافت کنند .

"ایسنا به نقل از VS NEWS"

نوشته‌های تازه

اسفند 1402
ش ی د س چ پ ج
 11
12131415161718
19202122232425
26272829010203
04050607080910
11  

بایگانی‌ها