چند روش برای ریکاوری بعد از ورزش

بیشتر افراد برای سرد کردن بدن یا ریکاوری بعد از ورزش 15 ثانیه حرکات کششی انجام می‌دهند . با این حال راه‌های بهتری برای ریکاوری بعد از ورزش وجود دارد که می‌تواند از آسیب‌دیدگی‌ جلوگیری کند .

چند روش مختلف و موثر برای ریکاوری و سرد کردن بدن بعد از ورزش عبارتند از :

ماساژ 

بسیاری از افراد فکر می‌کنند که ماساژ کار لوکسی است که تنها عده ی خاصی آن را انجام می‌دهند . با این حال وسایل مختلفی برای انجام ماساژ از جمله فوم‌های رولی فروخته می‌شوند که قابل استفاده هستند . می‌توان کار ماساژ را با کمک توپ نیز انجام داد . شما باید تنها عضله ی خود را بر روی توپ فشار دهید و توپ را حرکت دهید . این کار از سوزش عضلات جلوگیری می‌کند و اجازه می‌دهد که خون رسانی بیشتری به ماهیچه انجام شود . استفاده از فوم رولی هم از انقباض ماهیچه‌ها جلوگیری می‌کند .

حرکات مربوط به انعطاف پذیری

این حرکات به خصوص بعد از وزنه زدن مناسب هستند . در این نوع ورزش‌ها عضلات ممکن است آسیب ببینند ، بنابراین ریکاوری آن ها مهم است . حرکات کششی نیز می‌توانند موثر باشند ، اما آن ها را بیش از دو ‌دقیقه انجام ندهید و حداقل 10 ثانیه کشش داشته باشید .

ریکاوری فعال

اگر نمی خواهید یک روز استراحت داشته باشید ، می توانید در روزهای بین تمرین نیز فعالیت کنید ، اما فعالیت خود را تغییر دهید . برای مثال شنا کنید یا یوگا و پیلاتس انجام دهید . این ورزش‌ها سبک‌تر هستند و  می‌توانند باعث افزایش کارایی شما شوند .

"ایسنا ‌و ‌به نقل از US News"

نوشته‌های تازه

فروردین 1403
ش ی د س چ پ ج
 1314151617
18192021222324
25262728293031
01020304050607
0809101112  

بایگانی‌ها