کاهش 40 درصدی خطر سکته ی مغزی با پیاده‌روی

کارشناس پزشکی ورزشی گفت : هر فرد باید روزی 30 دقیقه پیاده روی کند .

معصومه بهورزنیا اظهارکرد : 30 دقیقه پیاده‌روی با سرعت در هر روز باعث سوزاندن 200 کیلو کالری می‌شود . پیاده روی به جز افزایش سوخت و ساز بدن کمک زیادی به کاهش ابتلای افراد به بیماری‌های مزمن دارد .

وی خاطرنشان کرد : کسانی که پیاده روی را جزو برنامه‌های روزانه ی خود قرار داده‌اند ، در مقایسه با سایر افراد 40 درصد کم تر به سکته ی مغزی دچار می‌شوند . علاوه براین پیاده‌روی به کسانی که تصمیم به ترک سیگار گرفته‌اند و یا می‌خواهند اشتهای خود را کنترل کنند نیز کمک بسیاری می‌کند .

او گفت : افراد می‌توانند این زمان 30 دقیقه‌یی را به دو بخش 15 دقیقه‌یی و یا سه بخش 10 دقیقه‌یی تقسیم کنند .

کارشناس پزشکی ورزشی ابراز کرد : برای تکراری نشدن پیاده روی افراد می‌توانند مسیرهای متنوعی را انتخاب کرده و سعی کنند با گام‌های سریع ضربان قلب خود را بالا ببرند .

بهورزنیا تصریح کرد : بهتر است به جای پیاده روی روی آسفالت زمین‌های خاکی و نرم انتخاب شود ؛ چرا که راه رفتن روی آسفالت به کمر و پا فشار وارد می‌کند . کسانی که پیاده روی را جزو برنامه ی روزانه ی خود قرار داده‌اند ، نوشیدن آب را 20 دقیقه قبل از آغاز فعالیت ورزشی خود فراموش نکنند .

این کارشناس در پایان گفت : پیاده روی ، ورزشی دسته جمعی است به همین دلیل توصیه می‌شود برای افزایش انگیزه و روحیه ، افراد به صورت گروهی به این ورزش بپردازند .

"ایسنا"

نوشته‌های تازه

خرداد 1403
ش ی د س چ پ ج
12131415161718
19202122232425
26272829303101
02030405060708
091011  

بایگانی‌ها