۵ راه برای پیاده‌روی بیشتر در طول روز

پیاده‌روی تاثیرات مثبت زیادی بر روی سلامتی دارد . کاهش احتمال بیماری‌های قلبی و دیابت یکی از اصلی‌ترین فواید پیاده‌روی است .

بررسی‌های محققان آلمانی نشان داده است که ۲۵ دقیقه پیاده‌روی می‌تواند ۳ تا ۷ سال عمر را افزایش دهد . نیازی نیست که ورزشکار ماراتن یا بدنسازی باشید تا از فواید ورزش بهره‌ ببرید . با آمادگی جسمانی عادی و کمبود وقت نیز می‌توانید پیاده‌روی را در برنامه‌ ی خود بگنجانید .

نکات زیر می‌تواند به انجام پیاده‌روی در برنامه ی روزانه کمک کند :

۱- جلسات پیاده‌روی را کوتاه‌تر کنید :

اگر برنامه ی ورزشی پیچیده‌یی دارید و نمی‌توانید در روز ۲۰ دقیقه ورش کنید ، پیاده‌روی را در جلسات کوتاه‌تری انجام دهید . برای مثال ۱۰ دقیقه بعد از غذا پیاده‌روی کنید و ۱۰ دقیقه یدیگر در زمانی که فرصت دارید ، قدم بزنید . این نوع ورزش نیز می‌تواند مفید باشد .

۲- راه‌های طولانی‌تر را انتخاب کنید :

در پیاده‌روی‌های روزانه حتی برای انجام دادن کارهای عادی راه‌های طولانی‌تر را انتخاب کنید . برای مثال اگر می‌خواهید خرید کنید ، مغازه دورتر را انتخاب کنید .

۳- پیاده‌روی کنید و حرف بزنید :

هنگامی که با تلفن صحبت می‌کنید یا می‌خواهید با شخصی ملاقات داشته باشید ، به جای این که برای صحبت کردن دور میز بنشینید با هم پیاده‌روی و صحبت کنید .

۴- برای خود همراه پیدا کنید :

بررسی‌ها نشان داده است که داشتن یک همراه در ورزش اعتماد به نفس را افزایش می‌دهد و باعث می‌شود که زمان ورزش کردن طولانی‌تر شود . این کار پشتکار و ورزش را افزایش می‌دهد .

۵- همیشه آماده باشید :

معمولاً در طول روز اوقات فراغت پیدا می‌شود . با این حال افراد در این زمان آمادگی ورزش کردن را ندارند . در این زمان داشتن کفش مناسب می‌تواند به شما کمک کند . سعی کنید همیشه در محل کار خود و در خانه لباس و کفش مناسب داشته باشد تا در زمان فراغت پیاده‌روی کنید .

"ایسنا ؛ به نقل از سایت MNT"

نوشته‌های تازه

دی 1401
ش ی د س چ پ ج
 111213141516
17181920212223
24252627282930
01020304050607
080910  

بایگانی‌ها