نکاتی برای شروع پیاده‌روی

پیاده‌روی یکی از مفیدترین فعالیت‌های فیزیکی است که یک فرد می‌تواند در طول زندگی انجام دهد . با انجام پیاده‌روی بدن اکسیژن بیشتری مصرف می‌کند و کارایی ذهنی بهبود پیدا می‌کند .

برای انجام پیاده‌روی بهتر است که لباس راحت و آزاد بپوشید . برای شروع پیاده‌روی لباس‌های راحت بهتر هستند . بعد از چند هفته می‌توانید از لباس‌های حرفه‌یی‌تر استفاده کنید ، کفش پیاده‌روی بسیار مهم است . کفش‌های رانینگ بهترین انتخاب برای پیاده‌روی هستند . انتخاب کفش در سلامت مفاصل تاثیرگذار است .

برای انجام پیاده‌روی زمان شروع را به خاطر بسپارید . ابتدا به مدت 10 دقیقه با سرعت معمولی خود راه بروید . با این کار بدن گرم می‌شود . سپس 10 دقیقه با سرعت نیز پیاده‌روی انجام دهید . بدین شکل اکسیژن بیشتری مصرف می‌شود و عضلات بیشتر کار می‌کنند . سعی کنید به هنگام پیاده‌روی شکم را به داخل منقبض کنید ، بدین شکل پیاده‌روی موثرتر خواهد بود و به کمر آسیب نمی‌رسد . بدین شکل تعادل بدن نیز افزایش می‌یابد و پاها با قدرت بیشتری کار می‌کنند .

"ایسنا ؛ به نقل از سایت My fitness pal"

نوشته‌های تازه

فروردین 1403
ش ی د س چ پ ج
 1314151617
18192021222324
25262728293031
01020304050607
0809101112  

بایگانی‌ها