عبور از مرز‌های بی‌حیایی ؛ عریان‌گری در فوتبال ! + عکس

فضای فرهنگی فوتبال هر روز بدتر از دیروز می‌شود و در دو مسابقه در جام حذفی شاهد عریان‌گری برخی تماشاگران بوده‌ایم !

اگر تا دیروز روی فحش‌های استادیومی تماشاگران بوق می‌گذاشتیم ! یا صدای ورزشگاه را می‌بستیم تا شنیع‌ترین فحاشی‌ بهترین تماشاگران دنیا ! به گوش بینندگان تلویزیونی در خانواده‌ها نرسید ! امروز شاهد پدیده‌یی حیرت‌انگیز در بین تماشاگران فوتبال هستیم . پدیده‌یی که مرز‌های بی‌حیایی در فوتبال را درنوردیده است ! پدیده ی عریان‌گری ! اتفاقی که حتی در بی‌اخلاق‌ترین کشورهای دنیا نیز امری ناپسند و زشت محسوب می‌شود ، چه برسد به ایران اسلامی ما .

اولین بار در دیدار دو تیم خونه به خونه و شاهین شهرداری بوشهر در جام حذفی تماشاگری در ورزشگاه عریان شد تا سرمربی تیم شاهین شهرداری بوشهر را تحقیر کند ! همه این اتفاق را زشت‌ترین کار ممکن دانستند و گفته شد شاید آن تماشاگر در حالت طبیعی نبوده است ! تیم خونه به خونه نیز با حکم کمیته ی انضباطی فدراسیون فوتبال تا اطلاع ثانوی از داشتن تماشاگر محروم شد .

شاید همه تصور می‌کردند با این حکم دیگر شاهد چنین رفتار شنیعی در ورزشگاه‌ها نباشیم ، زیرا دیگر صحنه‌ها و اتفاق‌های روی سکوها از صحنه‌های ۱۸+ هم عبور کرده بود . سانسور زشت‌ترین رفتارها نیز با صدای بوق و کم کردن صدای ورزشگاه ممکن نبود . همه آرزو داشتیم که این عریان‌گری یک پدیده ی نادر بوده است اما دوباره در جام حذفی در روز جمعه شاهد رفتاری شنیع دیگر از سوی برخی تماشاگران بودیم .

به جز فحاشی و کتکاری و سنگ پرانی در ورزشگاه در جریان بازی ، در پایان مسابقه نیز شاهد راهپیمایی هواداران عریان سپیدرود رشت در خیابان‌های انزلی بودیم ! بازهم عریان‌گری در فوتبال ! با شعارهایی بسیار زشت . فیلمی کوتاه و چند ثانیه‌ای از این رفتار بی‌شرمانه تماشاگران در اختیار خبرگزاری فارس قرار گرفت اما از بازنشر فیلم خجالت کشیدیم ! مرزهای بی‌حیایی در فوتبال درنوریده شده است . از فحاشی و ادبیات شنیع استادیومی به عریان گری رسیدیم .

blank

آیا این مرتبه هم می‌توان ادعا کرد با چند جلسه ی شیک مشکل فرهنگی فوتبال و تماشاگرانش حل می‌شود ؟! فرهنگ این فوتبال نیاز به جراحی دارد . بهترین تماشاگران دنیا دیگر وجود خارجی در ایران ندارند . نباید خودمان را فریب بدهیم ، ادبیات استادیومی ! اکنون یک عبارت فحش‌گونه شده است ! ورزشگاهی که قرار بود مکانی مقدس باشد ، هیچ شباهتی به یک مکان امن برای جوانان و نوجوانان ما ندارد . اگر دیر بجنبیم شاید جذاب‌ترین رشته ی ورزشی در دنیا در کشورمان به انحطاط اخلاقی کشیده شود . امروز باید مسوولان فرهنگی باشگاه‌ها ، هیات‌های فوتبال ، فدراسیون و سازمان لیگ فکری کنند ، فردا خیلی دیر است !

 

"خبرگزاری فارس"

 

 

نوشته‌های تازه

اسفند 1403
ش ی د س چ پ ج
 11
12131415161718
19202122232425
26272829010203
04050607080910
11  

بایگانی‌ها