10 فایده ی اصلی پیاده‌روی

پیاده‌روی یکی از آسان‌ترین روش‌های ورزش کردن است و تقریباً همه توانایی انجام آن را دارند . این ورزش باعث کاهش وزن می‌شود ، اما علاوه بر این پیاده‌روی فواید دیگری نیز دارد .

 

 

ایسنا و به نقل از MNT ده فایده ی اصلی پیاده‌روی عبارتند از :

 

1- افزایش توانایی مغزی :

هرچه قدر که سن افزایش می‌یابد انجام پیاده‌روی برای افزایش توانایی‌های مغزی ضروری‌تر می‌شود . پیاده‌روی حتی می‌تواند اثرات افزایش سن را کاهش دهد . مطالعات پیش از این حتی نشان داده که انجام پیاده‌روی از بروز آلزایمر در افران مسن جلوگیری می‌کند . پیاده‌روی برعکس و هماهنگ کردن حرکت دست‌ها و پاها می‌تواند فواید بیشتری برای مغز داشته باشد .

2- افزایش قدرت استخوان‌ها :

پیاده‌روی احتمال پوکی استخوان را نیز کاهش می‌دهد . بررسی‌ها نشان داده زنانی که حداقل 4 ساعت در هفته پیاده‌روی می‌کنند ، 40 درصد کم تر در معرض پوکی استخوان و شکستگی لگن هستند .

ورزش‌های دیگری همچون دویدن ، پرش و وزنه زدن نیز باعث افزایش قدرت استخوان‌ها می‌شوند . افرادی که به دلیل مشکلات در ناحیه ی مفاصل نمی‌توانند ورزش شدیدتر انجام دهند ، می‌توانند برای افزایش تراکم استخوان‌ها پیاده‌روی کنند .

3- بهبود بخشیدن به روحیه :

بسیاری از مطالعات نشان داده‌اند که ورزش با بهبود بخشیدن به روحیه در ارتباط است و باعث کاهش استرس می‌شود . اگر در طبیعت پیاده‌روی کنید تاثیر آن بر روحیه بیشتر هم می‌شود .

4- افزایش جریان خون :

انجام فعالیت‌های فیزیکی مداوم مانند پیاده‌روی برای قلب مفید است . پیاده‌روی جریان خون را افزایش می‌دهد و باعث کاهش فشار خون و خطر سکته ی  قلبی می‌شود . انجام 30 دقیقه پیاده‌روی در طول روز برای سلامت قلب کافی است .

5- کاهش خطر افتادن در زمان پیری :

پیاده‌روی به صورت مداوم از افتادن در زمان پیری جلوگیری می‌کند . کاهش تعادل و ضعیف شدن عضلات باعث افتادن در دوران پیری می‌شود . پیاده‌روی به صورت مداوم باعث افزایش تعادل و افزایش قدرت پایین تنه می‌شود .

6- تقویت حافظه :

پیاده‌روی مداوم باعث تقویت هیپوکامپوس می‌شود . هیپوکامپوس بر حافظه و یادگیری تاثیر دارد . بررسی‌ها بر روی زنان 65 سال و بیشتر نشان داده است پیاده‌روی از کاهش حافظه بر اثر بالا رفتن سن جلوگیری می‌کند .

7- کاهش درد آرتروز :

پیاده‌روی در طول هفته باعث کاهش درد استخوان‌ها می‌شود . پیاده‌روی کارایی را در افراد مبتلا به آرتروز افزایش می‌دهد .

8- تعادل در میزان گلوکز خون :

پیاده‌روی باعث افزایش میزان گلوکز خون می‌شود . مطالعات انجام شده نشان داده که انجام 15 دقیقه پیاده‌روی باعث کاهش قند خون می‌شود .

9- افزایش ایمنی بدن :

با پیاده‌روی می‌توانیم سلامت را افزایش دهیم . پیاده‌روی به بدن کمک می‌کند که بهتر با بیماری‌ها مقابله کند . به خصوص اگر از بی‌خوابی رنج می‌برید ، پیاده‌روی می‌تواند برای شما مفید باشد .

10- کاهش وزن :

پیاده‌روی باعث کاهش وزن می‌شود و افراد پس از مدتی پیاده‌روی مستمر به تاثیرات شگرف آن در کاهش وزن و تعادل جسمی پی می‌برند .

 

 

 

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

آبان 1401
ش ی د س چ پ ج
 10111213
14151617181920
21222324252627
28293001020304
0506070809  

بایگانی‌ها